واکنش ترامپ و کلینتون به انفجار نیویورک

 در حالیکه مقامات امنیتی آمریکا هنوز دلیل قطعی انفجار بامداد امروز (یکشنبه) در منطقه منهتن نیویورک که 29 زخمی بر جای گذاشت را اعلام نکرده‌اند، نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو دلیل این حادثه را "انفجار بمب" عنوان کردند.

 

 

در همین ارتباط، «دونالد ترامپ،» نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، صبح امروز در جمع هواداران خود در کلرادو گفت: دقایقی پیش از آنکه من امروز صبح از هواپیما پیاده شوم، یک بمب در نیویورک منفجر شد و هنوز هیچکس نمی‌داند قضیه چیست. وی در ادامه خطاب به هواداران خود گفت: وقوع این حادثه نشان می‌دهد ما باید با برخی مسائل سختگیرانه‌تر برخورد کنیم. 

 

شهردار نیویورک حادثه انفجار در این شهر را "عمدی" توصیف کرده است؛ اما هنوز هیچ مدرکی دال بر تروریستی بودن این حادثه به دست نیامده است. فرمانده پلیس نیویورک نیز در آخرین اظهارنظر خود گفت علت و ماهیت دقیق این انفجار هنوز مشخص نشده است.

 

با این وجود، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز صبح امروز در گفتگو با رسانه‌ها مانند رقیب جمهوری‌خواه خود از این حادثه با عنوان "بمب‌گذاری" یاد کرد. با این حال، وقتی به او گفته شد که ترامپ نیز دلیل انفجار در نیویورک را بمب‌گذاری عنوان کرده است، گفت: منطق حکم می‌کند پیش از هرگونه قضاوتی منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی از سوی پلیس باشیم.