ترامپ:  مردم آمریکا را به خطر انداخته است

«دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، کاخ سفید تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش را کمتر از واقعیت جلوه می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، ترامپ همچنین گفته است که تهدید داعش در دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نیز افزایش یافته است.

«جیسون میلر» سخنگوی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت اوباما با کوچکتر از واقعیت جلوه دادن تهدید داعش، مردم آمریکا را به خطر انداخته است و این مسئله تأکیدی بر این امر است که ما به یک رهبری جدید در مبارزه با تروریسم اسلامی افراطی نیازمندیم.»

این بیانیه به دنبال انفجار اخیر در منطقه چلسی نیویورم که به زخمی شدن 29 نفر انجامید، منتشر شد. البته یک وسیله انفجاری دیگر نیز در نزدیکی این منطقه کشف شده است. علاوه براین، 6 ماده منفجره نیز در نیوجرسی کشفته شده است.

صبح روز یکشنبه مقامات پلیس آمریکا از وقوع یک انفجار در منطقه پرجمعیت «چلسی» شهر نیویورک در اواخر شنبه شب به وقت محلی و زخمی شدن دستکم 29 نفر خبر دادند.

سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد که انفجار مذکور در ساعت 20:30 شنبه (به وقت محلی) در خیابان «23 غربی» که شاهراه اصلی با تعداد زیادی رستوران است به وقوع پیوسته است.

فرماندار ایالت نیویورک این انفجار را «اقدام تروریستی» خوانده بود.