موسسه خدمات مالی «سیتی‌گروپ» که به لحاظ میزان دارایی سومین بانک بزرگ آمریکا به شمار می‌رود، در 3 ماه پایانی سال جاری میلادی (10 مهر تا 11 دی 95) دوران پرنوسانی را برای بازار طلا پیش‌بینی کرده است.

 

به گفته کارشناسان اقتصادی این موسسه، با توجه به اینکه محبوبیت «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در نظرسنجی‌های انتخاباتی اکنون به حدود 40 درصد رسیده است و از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، بازار طلا و ارز در بازه زمانی اول اکتبر تا پایان سپتامبر ممکن است ثبات خود را از دست بدهد.

 

بر اساس پیش‌بینی آنها، پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به دلیل حاکم شدن یک جو اقتصادی ناشناخته بر بازار می‌تواند بهای طلا را افزایش و در مقابل، بالا رفتن نرخ بهره قطعاً بهای آن را کاهش خواهد داد. به همین دلیل، تحقق هر یک از این دو پیش‌بینی می‌تواند بازار طلا را در ماه‌های پایانی سال با تغییرات زیادی همراه کند. 

 

موسسه خدمات مالی سیتی‌گروپ همچنین روز گذشته در یک گزارش رسمی با پیش‌بینی احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر اعلام کرد همانند رای غیرمنتظره مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت)، پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده به دلیل افزایش جو بی‌اعتمادی در بازار می‌تواند علاوه بر طلا، بهای سایر فلزات ارزشمند را نیز افزایش دهد.