ده‌ها نفر از اعضای دولت جرج بوش – رئیس جمهور سابق آمریکا – با هدف متحد ساختن حزب جمهوری‌خواه پیش از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی امسال، روز گذشته طی بیانیه‌ای از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام حمایت کردند. این در حالیست که خانواده جرج بوش و بسیاری از نزدیکان او روابط سردی با ترامپ دارند و گفته می‌شود جرج بوش پدر – رئیس جمهور اسبق آمریکا – نیز قصد دارد در انتخابات 8 نوامبر به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکراتها رای دهد. 

 

«جب بوش،» دیگر عضو خانواده بوش و رقیب سابق ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، نیز ماه گذشته اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری امسال به هیچ یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا رای نخواهد داد.

 

با این حال، تعدادی از دولتمردان جرج بوش روز گذشته علناً از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال حمایت کردند تا شاید با توجه به رقابت شانه به شانه وی با کلینتون در نظرسنجی‌ها از این طریق بتوانند در آستانه برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی امسال به او کمک کنند. 

 

این افراد، که تعدادشان 50 نفر است، ائتلاف خود را "ائتلاف حامیان ترامپ در دولت بوش" نامگذاری کرده‌اند. «آری فلیشر،» سخنگوی سابق کاخ سفید، «جان اشکرافت،» دادستان کل سابق آمریکا، «جان اسنوف» وزیر سابق خزانه‌داری، و «دونالد رامسفلد» وزیر سابق دفاع از جمله افرادی هستند که نامشان در این فهرست دیده می‌شود.

 

در بخشی از بیانیه‌ای که آنها روز گذشته به همین منظور منتشر کردند، آمده است: "آمریکایی‌ها یکبار دیگر برای اشتغال‌زایی، رشد اقتصادی و دفاع از کشور در برابر تروریسم می‌خواهند به رهبران خود اعتماد کنند و در این میان، ما دونالد ترامپ را لایق این اعتماد می‌دانیم."

 

ترامپ در ماه‌های اخیر تلاش زیادی را برای جلب حمایت اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه انجام داده است. «تد کروز» سناتور تگزاس و رقیب انتخاباتی سابق او نیز پس از ماه‌ها جدال لفظی، سرانجام جمعه گذشته از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری امسال حمایت کرد. با این حال، هنوز بسیاری دیگر از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه و رقبای سابق او از جمله «جان کیسیک» برای اعلام حمایت از او دچار تردید هستند.

 

جرج بوش نیز که جمعی از دولتمردان او روز گذشته حمایت خود را از ترامپ اعلام کردند، با وجود آنکه تلاش زیادی برای جمع‌آوری هزینه‌های انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات کنگره انجام داد، همچنان خود را از رقابت‌های ریاست جمهوری کنار نگه داشته است.