ترامپ خود را پیروز مناظره می‌داند

 دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه شب در حضور هزاران نفر از حامیانش در ایالت «فلوریدا» خود را پیروز نخستین مناظره‌اش با «هیلاری کلینتون» اعلام کرد. ترامپ این‌بار بدون حضور کلینتون و با کمک «تله پرامپتر،» مانیتوری که برای راحتی گوینده در کنار دوربین نصب می‌شود، سخنرانی‌اش را تکرار کرد.

 

ترامپ در جمع حامیانش، فهرستی از مسائل را که در مناظره با رقیب دموکرات خود –هیلاری کلینتون- نتوانسته بود بیان کند، ارائه کرد. این نامزد جمهوری‌خواه از ناکامی‌های کلینتون در سیاست خارجی و استفاده از سرور شخصی برای ارسال ایمیل‌های طبقه بندی شده به عنوان نقاط ضعف وی یاد کرد.

 

دونالد ترامپ همچنین از اطلاعاتی که در مناظره به اشتباه بیان کرده بود، دفاع کرد. وی گفت در طول مناظره سعی کرده کاری نکند که کلینتون شرمگین شود. وی سه‌شنبه در این خصوص گفت: «به مدت 90 دقیقه او [کلینتون] را تماشا کردم. من به تندی برخورد نکردم تا او شرمگین نشود. 90 دقیقه با ایجاد تغییرات مخالفت کرد، در حالیکه من حامی تغییرات اساسی هستم.»

 

ترامپ به مردم گفت کلینتون در دوره خدمتش یافته‌های کمی داشته و اغلب شکست خورده است. این نامزد جمهوری خواه خطاب به حامیانش گفت: «کلینتون متعلق به گذشته است و ما متعلق به آینده هستیم.»

 

ترامپ در ادامه به نقاط قوت خود در مناظره اشاره کرد و سعی کرد آنها را برجسته کند.