اعضای شورای همکاری خلیج فارس با طرح اتهاماتی علیه سوریه مبنی بر کشتار غیر نظامیان در نتیجه بمباران هوایی حومه حلب، از سازمان ملل متحد خواستند تا مانع از ادامه این روند شود.

در همین راستا، شش کشور عضو این شورا شامل عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر، با صدور بیانیه ای دولت دمشق را به تخریب سیستماتیک محله های شهر حلب و اقدامات خشونت آمیز مغایر با قوانین بین الملل متهم کردند.

در این بیانیه، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که خود به دلیل ایجاد بحران یمن و همچنین بی ثباتی سوریه به واسطه حمایت از گروه های معارض، ید طولایی در جنگ افروزی دارند، اجرای قطعنامه های سازمان ملل را علیه دولت دمشق خواستار شدند.

بیانیه مذکور در حالی ارائه می شود که شکست طرح آتش بسی که به طور مشترک از سوی آمریکا و روسیه ارائه شد، امکان افزایش فعالیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و قطر را برای تسلیح گروه های معارض سوری افزایش داده است.

در حالیکه واشنگتن همچنان در برزخ تعامل یا عدم تعامل با مسکو برای حل بحران سوریه گرفتار است و به کارشکنی های گاه و بی گاه خود در مسیر برقراری صلح ادامه می دهد، این خطر وجود دارد که اعضای شورای همکاری خلیج فارس و همچنین دولت ترکیه در مقام حامیان اصلی تروریست های تکفیری در تلاش خود برای براندازی دولت مشروع دمشق عملیات تسلیح یکجانبه گروه های تروریستی به انواع سیستم های هوایی قابل حمل توسط نفر را افزایش دهند