بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

رژیم آل خلیفه اخیرا در راستای سرکوب معترضان، شیخ عیسی قاسم  رهبر نهضت اسلامی بحرین را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم کرده است.

این در حالی است که حکومت بحرین 31 خرداد گذشته، شیخ عیسی قاسم را از حق شهروندی محروم کرد.

از سوی دیگر، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین، صبح روز پنجشنبه مرگ شیمون پرز رئیس‌ سابق رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

وی در پیامی توئیتری نوشت: آسوده بخواب شیمون پرز، مرد جنگ و مرد صلحی که تحقق آن در خاورمیانه، همچنان دور از دسترس است.

دکتر "راشد الراشد" از فعالان سیاسی بحرین و از رهبران حزب العمل الاسلامی این کشور در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تحولات اخیر در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس پرداخت.

وی در این گفت‌وگو در واکنش به ابراز تسلیت وزیر امور خارجه بحرین نسبت به مرگ "شیمون پرز" رئیس سابق رژیم صهیونیستی گفت: اول از همه باید گفت که رژیم آل خلیفه در منجلابی که گرفتار شده به هر خس و خاشاکی چنگ می‌اندازد تا خود را از غرق شدن نجات دهد. از سوی دیگر، این رژیم وارد معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی شده که بسیار بزرگتر از حجمش می‌باشد که یکی از آنها تجاوز کورکورانه به یمن و جنگ‌هایی که رهبری آن بر عهده عربستان بوده، می‌باشد.

رژیم آل خلیفه به عنوان آخرین گزینه دست به دامان رژیم صهیونیستی شده است

این فعال سیاسی بحرینی اضافه کرد: کاملا آشکار است که دولت بحرین به دنبال جذب حمایت‌های بین‌المللی است به خصوص این موضوع پس از تحولات اخیر و تصمیم آمریکا درباره عربستان و همچنین تصمیم اروپایی‌ها برای مواخذه و بازخواست عربستان به دلیل جنایت سعودی‌ها در جنگ علیه یمن بیشتر نمود پیدا کرده است. تحول مربوط به ایالت متحده آمریکا و آن چیزی که به قانون جاستا مرتبط می‌شود که بر اساس آن به آسیب دیدگان حوادث 11 سپتامبر اجازه داده می‌شود تا عربستان را محاکمه کنند سبب شده تا رژیم آل خلیفه در شرایط بسیار بغرنجی قرار بگیرد. آل خلیفه از یک سو با تظاهرات و اعتراضات مردمی مواجه است که خواستار سرنگونی و رفتن این رژیم بوده و از سوی دیگر، این رژیم در تمامی ماجراجویی‌های منطقه‌ای که وارد شده دستاوردی به دست نیاورده و هم اکنون توانایی تحمل نتایج آن را ندارد به همین دلیل  ژریم آل خلیفه به عنوان آخرین گزینه دست به دامان رژیم صهیونیستی شده است.

موضع ملت بحرین در قبال رژیم صهیونیستی اشغالگر کاملا آشکار است

وی افزود: کاملا آشکار شده است که رژیم آل خلیفه در بحرین هیچگونه مشروعیتی نداشته و به هیچ وجه بیانگر اراده ملت این کشور نیست. بنابراین اظهارات وزیر خارجه آل خلیفه تنها بیانگر موضع رژیم استبدادگر بحرین بوده و به هیچ وجه موضع مردم بحرین را منعکس نمی‌کند. ملت بحرین موضعی کاملا آشکار در قبال رژیم صهیونیستی اشغالگر دارد و بیانیه‌های متعددی در محکومیت اظهارات وزیر امور خارجه بحرین منتشر شد.

انقلاب مردم بحرین با ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا مواجه است

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره تحصن مردم بحرین در برابر منزل آیت‌الله عیسی قاسم که بیش از 100 روز از آن گذشته، گفت: در واقع استواری و پایداری ملت بحرین بیش از 5 سال و نیم است که در برابر رژیم سرکوبگری که هیچگونه مشابهی نداشته، ادامه دارد. هیچ انقلاب و جنبشی که در میان کشورهای عربی بوده همانند آن چیزی که در بحرین روی داد نبوده است. در واقع انقلاب مردم بحرین با ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا مواجه است که در این ائتلاف انگلیس، فرانسه و نیروهای سپر جزیره به رهبری عربستان و نیروهای امنیتی اردنی و ارتشی از مزدوران پاکستانی حضور دارند. تمامی این نیروها برای سرکوب ملتی آمده‌اند که تنها خواستار حق خود برای اداره کشورش است. پایداری ملت بحرین در برابر امکانات وسیع و گسترده این ائتلاف بین‌المللی همچنان تا به امروز ادامه داشته است. رژیم آل خلیفه گمان می‌کرد که نیروی این ائتلاف وسیع قادر است که انقلاب مردم بحرین را طی یک هفته یا نهایتا دو هفته قلع و قمع کند اما اینکه این انقلاب و پایداری مردم بحرین بیش از 5 سال و نیم ادامه یابد شکستی برای رژیم آل خلیفه در عرصه بین‌المللی به شمار می‌آید.

مردم بحرین در ایام محرم با شعار "هیهات منا الذله" به مقابله با رژیم آل خلیفه می‌پردازند

دکتر راشد در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات ممکن در دهه اول ماه محرم و عاشورا در بحرین گفت: معمولا عاشورا در بحرین از ویژگی خاصی برخوردار است. در این ایام حضور مردم بحرین در تمامی کوچه و خیابان‌های این کشور از شمال به جنوب و از شرق به غرب چندین برابر می‌شود. ملت بحرین هم اکنون در ظلم و فشار قرار دارد و انقلاب امام حسین نیز الهام بخش آزادگان برای مقابله با ظلم و ستم است. انتظار داریم که مردم در ایام محرم حضور گسترده‌ای داشته باشند و شعارهای انقلاب امام حسین را تکرار کنند. گروه‌های انقلابی شعار یکسانی برای محرم امسال برگزیدند که آن "هیهات من الذلة" بوده و از تمامی مردم درخواست کردند که حضور گسترده‌ای در این ایام داشته باشند و از این طریق خواسته‌های خود را اعلام کنند.