ترامپ از تحسین پوتین عقب‌نشینی کرد

 «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا که پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را بهتر از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا دانسته بود، هم‌اکنون از حمایت پوتین عقب‌نشینی کرده و گفته است که در صورتیکه رئیس‌جمهور آمریکا شود در خصوص برقراری ارتباط با پوتین مطمئن نیست.

ترامپ در حین یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت «نوادا» گفت: «من عاشق پوتین نیستم. از او متنفر هم نیستم. باید ببینیم چه پیش می‌آید. شاید روابط خوبی داشته باشیم. شاید روابط وحشتناکی داشته باشیم و شاید روابط ما با روسیه در حد میانه باشد».

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها به طور مداوم از ترامپ به دلیل صمیمیت و راحتی با روسیه انتقاد می‌کند و «تیم کین» معاون کلینتون نیز در اولین مناظره انتخاباتی با «مایک پنس» معاون ترامپ نیز از این موضع نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در قبال روسیه انتقاد کرد.

مایک پنس نیز در واکنش به تیم کین، از پوتین به دلیل مداخله در جنگ داخلی سوریه و حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه انتقاد کرد.

پنس در این مناظره گفت: «رهبر کوچک و قلدر روسیه در حال حاضر در حال دیکته کردن شروط خود به آمریکا است. بزرگترین کشور روی زمین از گفت‌وگو درباره آتش‌بس عقب‌نشینی کرد و این در حالی است که ولادیمیر پوتین یک سامانه دفاع موشکی در سوریه قرار داده است».

ترامپ در نوادا تصریح کرد که روسیه می‌تواند همپیمان ارزشمندی در مبارزه با داعش باشد و گفت: «من می‌گویم که اگر با روسیه همراهی کنیم و روسیه نیز با ما همکاری کند و به شدت با داعش مباره کند، ما راضی هستیم».

نظرسنجی بعد از مناظره معاونان کلینتون و ترامپ نشان می‌دهد که پنس با حمایت 48 درصدی در مقابل کین با حمایت 42 درصدی پیروز مناظره بوده است.