وزیر خارجه ترکیه: برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان آمادگی داریم

 شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با عادل الجبیر همتای عربستان سعودی اش در ریاض گفت: ما برای میانجی گری بین ایران و عربستان در صورتی که از ما بخواهند آمادگی داریم.

 

چاووش‌اوغلو در بخش دیگری از سخنانش با اتهام زنی به ایران و روسیه ضمن درخواست متوقف شدن بمباران‌های روسیه در سوریه، از ایران خواست تا "دخالت‌ها در منطقه"  را پایان داده و نقش مثبتی در حل بحران‌ها ایفا کند.

 

چاووش‌اوغلو در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» ، ضمن تشکر از این کشور برای حمایت‌هایش از ترکیه، گفت روابط تجاری را در تمام زمینه‌ها میان دو کشور ارتقا خواهند داد.

 

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز با بیان اینکه در دیدار با چاووش‌اوغلو درباره همکاری‌های مشترک درباب یمن، عراق و سوریه صحبت کردند، گفت: «توافق کردیم تا روابطمان را بهبود داده و تفاهمنامه‌های کاربردی امضا کنیم.»

 

وزیر خارجه سعودی ضمن متهم کردن نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) به فرقه گرایی ، خواستار عدم حضور این سازمان در عملیات آزادسازی موصل شده و ادعا کرد درصورت حضور آنها فاجعه‌های زیادی به بار خواهد آمد.