یک منبع نظامی سوریه از موفقیت روند عملیات ارتش سوریه در جبهه جنوبی این کشور بخصوص غوطه شرقی دمشق خبر داد.

این منبع با اشاره به تلاش ارتش سوریه برای محاصره شهر دوما که پایتخت تروریست‌ها در استان دمشق محسوب می‌شود، افزود: محاصره دوما با نزدیک شدن نظامیان سوری به شهرک‌های همجوار و نه به طور مستقیم انجام می‌شود به گونه‌ای که مواضع تروریست‌ها در این شهرک‌ها و مناطق همجوار دوما شامل کتل الصوان و تل کردی هدف گرفته شده است.

منبع سوری گفت: مواضع تروریست‌ها در عربین، حرستا، مسرابا، حموریه و بیت سوا نیز زیر آتش حملات خمپاره‌ای و موشکی ارتش سوریه است علاوه بر اینکه پایگاه‌های تروریست‌ها در شهرکهای الریحان و الشیفونیه از محورهای اصلی نبرد ارتش سوریه است.

این منبع ادامه داد: همزمان با تحولات محله‌های شرقی حلب، نظامیان سوری مامور محقق کردن دستاوردی فوری و بزرگ در مناطق غوطه شرقی شده‌اند.

منبع سوری گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که جنگی منطقه‌ای و بین المللی بین محور سوریه، روسیه و ایران با دشمنان این محور جریان دارد و به همین دلیل رهبری سوریه دستورات آشکاری را مبنی بر ضرورت یکسره شدن اوضاع در بیشتر مناطق ریف دمشق را صادر کرده است.

این منبع درباره اینکه آیا عملیات ارتش سوریه طی روزهای آتی بر شهر یا شهرک خاصی در غوطه شرقی متمرکز خواهد بود، گفت: این مساله در حیطه اطلاعات نظامی محرمانه است اما به اطمینان باید گفت هم اینک که عملیات آزادسازی در این منطقه از غوطه شرقی آغاز شده حمله به هر شهرکی مطرح است حتی ممکن است که نام آن هم در رسانه‌ها مطرح نشده باشد.