روزنامه نگاران کشورهای مختلف در مقر سازمان ملل معتقدند، ناتوانی جمهوریخواهان در ارائه یک نامزد معتبر و رسانه ها با خلق هیولایی مثل ترامپ، مردم آمریکا را وادار کرده است تا در انتخاب میان بد و بدتر به کلینتون روی آورند.

این گروه معتقدند که تاریخ انتخابات آمریکا تا کنون شاهد انتخاباتی به این بی مایگی نبوده و جنجال های مربوط به این انتخابات نه تنها مردم آمریکا بلکه جهان را با التهاب رو به رو کرده و همه با اضطراب منتظر پایان گرفتن این انتخابات و دیدن نتایج آن هستند.

به رغم تباهی های شخصیت سیاسی هیلاری کلینتون مردم آمریکا در این مقطع چاره ای جز انتخاب وی ندارند.

«ویل پیو» از تایمز لندن می گوید، این دوره از انتخابات آمریکا دوره جنون آمیزی است که نظیر آن دست کم در گذشته نزدیک دیده نشده است.

به اعتقاد این خبرنگار انگلیسی، شخصیت ترامپ آشکارا با منطق و حقیقت فاصله زیادی دارد و همانطور که شاهد بودیم بطور پیوسته در حال ضد و نقیض گویی است.

وی می گوید، همین ویژگی های غیر عادی شخصیت او رسانه های آمریکایی را بخود جذب کرد و سبب شهرت او شد و بخشی از گناه این که ترامپ تا این مرحله پیش آمده است را باید به گردن رسانه ها انداخت.

این خبرنگار انگلیسی ادامه می دهد، به هر حال در چنین شرایطی و با توجه به نتایج نظر سنجی ها به نظر می رسد ترامپ شانس زیادی برای پیروزی ندارد.

وی پیش بینی می کند که در صورت شکست ترامپ و خودداری او از قبول نتایج انتخابات احتمال بروز نا آرامی توسط حامیان او وجود دارد.

الکساندرا بالدینی از خبرگزاری ایتالیایی آنسا نیز می گوید، رسانه های آمریکایی هیولایی بنام ترامپ را خلق کردند.

به عقیده این خبرنگار، دلیل حساسیت این دوره از انتخابات آمریکا این است که با شعار هایی که از ترامپ شنیده شده نتیجه این انتخابات می تواند در سرنوشت جهان و یا دست کم بسیاری از کشورها تاثیر گذار باشد.