جمهوریخواهان در سنا به هیلاری ضربه می‌زنند

 نشریه آمریکایی «آبزرور» در تحلیلی پیرامون انتخاب محتمل «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا تحت عنوان «هیلاری پیروز می‌شود اما پیروزی او کوتاه مدت خواهد بود» نوشت: هیلاری رودهام کلینتون نخستین زنی خواهد بود که فردا (سه‌شنبه) برنده رقابت انتخاباتی می‌شود و به طور قاطعانه‌ای «دونالد ترامپ» جمهوریخواه را شکست می‌دهد که البته این امر بیشتر ناشی از حضور غیرقابل پیش بینی لاتین تبار‌ها در رای گیری است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، کلینتون با میزان 322 رای برابر 215 آرای ایالتی، ایالت‌های سرنوشت ساز را خواهد برد که دقیقا شبیه عملکرد اوباما در انتخابات سال 2012 می‌شود.

گزارش‌ها از ایالات نوادا و فلوریدا حکایت از جهت‌گیری لاتین تبارها به سوی هیلاری کلینتون دارد و در نتیجه هرگونه مسیر برای پیروزی ترامپ قطع می‌شود.

این رسانه با اشاره به شرایط دیگر ایالت‌های آمریکا  به مورد دیگری اشاره کرده و به تلاش جمهوریخواهان مجلس سنا برای ذائل کردن قدرت هیلاری کلینتون اشاره می نماید و می‌نویسد: با توجه به تلاش جمهوریخواهان برای کسب کرسی در مجلس نمایندگان این کشور که احتمالا کمتر از 49 رای از 100 رای موجود نخواهد بود، چشم انداز پذیریش قوانین پیشنهادی مهم کلینتون در عمل در حد صفر است و  حتی به نظر می‌رسد که مجلس نمایندگان آماده تحقیقات تازه  قبل از سوگند خوردن هیلاری در دفتر ریاست جمهوری است.

به نوشته این نشریه، محبوبیت پایین کلینتون در بین مردم کمک فوق‌العاده‌ای‌ را به وظایف جمهوریخواهان کنگره خواهد کرد. نخستین زن رییس جمهور آمریکا در مسیر پر دست اندازی گام نهاده و اگر جمهوریخواهان با هم متحد شده و نامزد مناسبی را برای انتخابات سال 2020 معرفی نمایند، آنگاه پیروزی هیلاری کلینتون چندان طولانی مدت نخواهد بود.