شکایت ترامپ از مسئولان یک حوزه رای‌گیری در ایالت نوادا
به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دقایقی پیش، اولین رای مربوط به روز رای گیری در انتخابات آمریکا در منطقه «دیکس ویل» در ایالت نیوهمپشایر به صندوق انداخته شد.
 
در اولین محل رای‌گیری در آمریکا هیلاری کلینتون دو برابر دونالد ترامپ رای آورد.
 
اخبار لحظه به لحظه از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اینجا مشاهده کنید:
 
23:40 ترامپ مدعی تقلب و برعکس خوانده شدن نتیجه آرا شد.
نامزد جمهوری‌خواهان که پیش از این هم از نظام رأی‌گیری کشورش انتقاد کرده بود، در روز انتخابات، رسماً از تقلب صحبت کرد و گفت: برخی ماشین‌های رأی‌گیری، رأی را تغییر می‌دهند و آن را به نفع دموکرات‌ها می‌خوانند.
 
22:24 پایگاه خبری هیل گزارش‌ داده دستگاه‌های رأی‌گیری در بخش‌هایی از ایالت‌های اوهایو، نیویورک، تگزاس و سایر ایالت‌ها با اشکال مواجه شده است. 
 
بنا به این گزارش، کارشناسان می‌گویند انتظار نمی‌رود دستگاه‌های خراب بر توان ثبت یا شمارش آرا تأثیر بگذارند. در اکثر مواقع، هنگام خرابی این دستگاه‌ها رأی‌دهندگان روی برگه‌هایی که به صورت دستی شمارش می‌شود رأی خود را می‌نویسند.
 
 پایگاه ان‌بی‌سی همچنین گزارش داده دستگاه‌های رأی‌گیری در برخی از شهرهای ایالت کانکتیکت قطع شده‌اند. 
 
22:20  ستاد ترامپ از مسئولان برگزاری انتخابات زودهنگام در کلارک کانتی در ایالت نوادا شکایت کرد. ترامپ گفت رأی‌گیری جمعه شب در این حوزه دو ساعت بیش از زمان قانونی ادامه یافته است.

 


21:34 گزارش بیش از پنج هزار مورد اختلال از سوی رأی ‌دهندگان آمریکایی تاکنون
گروه‌های حقوق ‌بشری آمریکایی از دریافت گزارش بیش از پنج هزار مورد اختلال در روند رای گیری انتخابات ریاست ‌جمهوری تاکنون، خبر دادند.

21:06 گزارش های اولیه از ایالت کلرادو آمریکا حاکی از آن است که هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات، 46.3 درصد از مجموع آراء را به خود اختصاص داده است.
این نخستین بار است که قبل از پایان انتخابات، اطلاعات مربوط به آن  منتشر می شود.
در ایالت کلرادو یک میلیون و پانصد و سی هزار رأی دهنده از طریق ایمیل رأی داده اند که نشان می دهد کلینتون 2.7 درصد از رقیب خود، دونالد ترامپ، جلوتر است.
پیش بینی می شود 2 میلیون و هشتصد هزار آمریکایی در این ایالت رأی بدهند.
 
20:28 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت پنسیلوانیا از رقیب خود، هیلاری کلینتون، پیشی گرفت.
پیشی گرفتن دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون در ایالت پنسیلوانیا درحالیست که اهالی این ایالت عموماً طرفدار حزب دموکرات هستند.
 
20:19 شبکۀ abc آمریکا سخنان ترامپ را دربارۀ پیروزی یا شکست احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پخش کرد.
ترامپ در این باره گفت: «اگر پیروز شوم تنها یک ساعت جشن می گیرم. بعد از آن، به سرعت، برای شروع کارم اقدام می کنم. اما اگر شکست بخورم، یکی از بزرگ ترین زیان های مالی و اتلاف وقت ها برایم رقم خواهد خورد».
 
18:30 انتخابات در آریزونا در حالی آغاز شد که این ایالت به طور سنتی طرفدار جمهوریخواهان است. در شصت و چهار سال گذشته فقط یک بار این ایالت به نامزد دموکرات رای داده است و آن هم بیل کلینتون در سال هزار و نهصد و نود و شش بوده است. البته دموکراتها می گویند شانس قابل قبولی در این ایالت دارند تا یک بار دیگر رای این ایالت را برای هیلاری کلینتون بگیرند. پیش بینی آنها این است که رای لاتین تباران در این ایالت تعیین کننده است و بیشتر آنها نیز به هیلای کلینتون تمایل دارند. اگر جمعیت زیادی از لاتین تباران در رای گیری شرکت کنند، احتمال زیادی است که رای این ایالت به نفع هیلاری تمام شود.
 
18:02 در کلرادو آمریکا حوزه های رای گیری برای اخذ آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز شد. ایالت کلرادو نه رای الکترال دارد. در این ایالت، مردم دو بار به باراک اوباما و دو بار هم به جورج بوش رای داده اند. بنابراین کلرادو میدان نبرد میان دموکراتها و جمهوریخواهان است. آخرین نظرسنجی ها در این ایالت نشان می دهد مردم در این ایالت، سی و نه درصد از هیلاری کلینتون و سی و نه درصد هم از ترامپ حمایت می کنند، چهارده درصد هم هنوز تصمیم خود را نگرفته اند. بنابراین نتیجه رای گیری در این ایالت ممکن است به نفع هر کدام از نامزدها باشد.
 
17:04 دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در نیویورک رأی خود را به صندوق انداخت.
 
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پس از آغاز رسمی انتخابات اظهار کرد در بیشتر ایالت ها پیروزی از آن او خواهد بود. ترامپ اظهار کرد: «ما در بیشتر ایالت ها پیروز خواهیم شد.»
 
16:33 هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور در یکی از مراکز رای گیری در شهر نیویورک به همراه همسرش بیل کلینتون، رای خود را به صندوق انداخت.
 
هیلاری کلینتون پس از دادن رای خود، به خبرنگاران گفت من می دانم انتخابات چه مسئولیت سنگینی برای من ایجاد کرده است. بسیاری از مردم به نتیجه این انتخابات چشم دوخته اند. این انتخابات معنا و مفهوم زیادی برای کشورمان دارد به همین علت اگر خوشبخت باشم و در انتخابات پیروز شوم، همه تلاش خودم را خواهم کرد. 
 
14:58 "اسکای نیوز" گزارش داد "تیم کین"، نامزد معرفی شده از سوی هیلاری کلینتون برای پست معاون اولی، رأی خود را در ایالت "ویرجینیا" به صندوق انداخت.