درخواست رژیم‌صهیونیستی از روسیه در باره لغو قرداد تسلیحاتی با ایران/ توافق با آمریکا بر سر مسئله ایران

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم از دولت روسیه درخواست کرده تا مذاکرات برای قرارداد تسلیحاتی به ارزش 10 میلیارد دلار با ایران را لغو کند.

لیبرمن روز چهارشنبه طی نشست خبری با بیان اینکه از روسیه خواسته‌اند تا از فروش جنگنده‌های پیشرفته و دیگر تسلیحات به ایران صرف نظر کند، تصریح کرد این مسئله باعث نگرانی اسرائیل شده اما روسیه به دلیل منافع اقتصادی که در این امر دارد، قصد دارد با ایران قرارداد ببندد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی ضمن درخواست از دولت آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی بالستیک ایران، گفت باید با آمریکا بر سر مسئله ایران به توافق رسید و امیدواریم دولت جدید محدودیت‌ها بر نظام اقتصادی ایران را برندارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عطف به پیروز شدن «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید با دولت ترامپ برسر توقف شهرک‌سازی‌ها در «کرانه باختری» بازای به رسمیت شناخته شدن تمامی شهرک‌ها و توسعه آنها از سوی آمریکا، به توافق برسد.

لیبرمن با بیان اینکه مشاوران ترامپ به مقامات اسرائیلی گفته‌اند تا زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، از هرگونه تناقض آفرینی اجتناب کرده؛ اضافه کرد: «بیانیه بوش-شارون باید توسط ترامپ تصویب شود...اگر دولت جدید (آمریکا) فرمول بوش-شارون را تصویب کند، ما باید به آن عمل کرده و خارج از بلوک‌های شهرک‌ها، ساخت‌وساز نکنیم.»