ایران سعی دارد از  «لندن و واشنگتن» باج بگیرد

 هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» در مطلبی با ادعای این‌که ایران با دستگیری افراد دو تابعیتی آمریکایی و انگلیسی–ایرانی سعی دارد از لندن واشنگتن باج بگیرد، نوشت: تهران که با استفاده از اهرم فشار گروگانگیری اتباع آمریکایی توانست در ماه ژانویه به 1.7 میلیارد دلار دست یابد، اینک سعی دارد همان مسیر را ادامه دهد. در این برهه لازم است که دولت جدید آمریکا و متحدان اروپایی قاطعانه برابر آخرین سری از تلاش‌های ایران به عنوان ابزار چانه زنی ایستادگی کنند.

این هفته نامه نوشت: غرب باید پاسخ  قاطعانه‌ای به ایران بدهد. آمریکا،انگلیس و اتحادیه اروپا باید اعلام کنند که دیگر برای گروگانگیری غرامت پرداخت نمی‌کنند. آن‌ها بهتر است که بخش گسترده‌ای از نظام قضایی ایران و آن‌هایی که مسئول این دستگیری‌ها هستند را تحریم نمایند.

این رسانه در ادامه مدعی شد: این تلاش‌ها باید با ساز و کار عمومی برای منزوی کردن دیپلماتیک ایران همراه باشد و به ویژه بر قضیه دستگیری اتباع خارجی و دو ملیتی تمرکز کند. تنها زمانی که حکومت ایران بهای رفتار سرکش خود را بابت این دستگیری‌ها چون ماجرای «نازنین زاغری رتکلیف» پرداخت کرد، این رویکرد خاتمه یابد.

گفتنی است که خانم نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی  در تاریخ 15 فروردین سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شد.

وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

همچنین این یادداشت کار مشترک «س. قاسمی نژاد» از عناصر به شدت ضد نظام ایران است که اینک در یک اندیشکده تندروی آمریکایی فعالیت دارد.