بوسنی بیش از 300 سرمایه گذار عرب را اخراج می کند

این بیانیه می افزاید؛ این عده برای سرمایه گذاری املاک خریداری کرده بودند و به احتمال زیاد از پرداخت مالیات فرار کرده اند. 

 
بوسنی در سال های اخیر شاهد هجوم سرمایه گزاران عرب بوده که به علت هزینه های پائین و محیط مناسب در آن کشور که نیمی از جمعیت آن مسلمان هستند، مجتمع های مسکونی و مراکز گردشگری ساخته اند. 
 
مقام های بوسنی در سه ماه گذشته حدود 700 شرکت و 16 مکان گردشگری را که در مالکیت شهروندان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، لیبی، روسیه و اوکراین بوده، شناسایی کرده اند. 
 
در این بیانیه تصریح شده؛ حدود 500 شرکت که بیش از 600 مکان مسکونی و تجاری را در مالکیت دارند، مشخص شده است که نشانی های نادرست ثبت کرده اند و هیچ کارمندی ندارند. 
 
بسیاری از مالکان، این شرکت ها را به عنوان شرکت املاک و مستغلات با پرداخت تنها مبلغ 2 هزار مارک بوسنی (معادل یک هزار دلار آمریکا) به منظور خرید یا ساخت املاک و ساختمان هایی به ارزش صدها هزار مارکا برای واگذاری به صورت اجازه به گردشگران ثبت کرده اند و پس از آن هیچ گونه اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اند. این دفتر افزود : برخی از مالکان املاک به صورت غیرمجاز در این کشور زندگی می کرده اند و حتی ورود آنها به این کشور به هیچ وجه ثبت نشده بود، برخی از آنان مقررات دریافت روادید خود را نقض کرده و برخی دیگر از مجوز کار خود سوء استفاده کرده اند. 
 
این بیانیه می افزاید ؛ بیش از 300 نفر بر اساس جرائمی که انجام داده اند، از آنان خواسته شده است که به صورت داوطلبانه این کشور را ترک کنند.