دستگیری دو عضو داعش در روسیه

 ماموران امنیتی عصر پنجشنبه در حومه شهر سامارا مرکز استان همنام در منطقه ولگا در یک مجتمع مسکونی موفق به کشف بمب شدند.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، این عملیات در ناحیه زوبچینینوفکا در حومه شهر سامارا انجام شد و ماموران سازمان امنیت فدرال پس از خنثی کردن بمب 2 تروریست داعشی را نیز دستگیر کردند.

بر اساس اطلاعات رسانه روسی، چند نفر از ساکنان آپارتمانی که بمب در آن کشف شده است، اتباع یک کشور آسیای میانه بودند، ولی قبل از ورود ماموران محل را ترک کرده بودند.

ماموران امنیتی مجبور شدند برای خنثی کردن بمب ساکنان مجتمع را نیز تخلیه کنند. در مسکو نیز چهار تروریست های خارجی بمب گذار پیش از آنکه بتوانند عملیات برنامه ریزی شده را اجرا کنند، بازداشت شدند.

بنا به اعلام سازمان امنیت فدرال روسیه، ماموران این سازمان در ادامه عملیات یکپارچه و هماهنگ ضدتروریستی که از ماه گذشته آغاز شده است، چهار تروریست را که شهروندان مولداوی در شرق اروپا و تاجیکستان در آسیای میانه معرفی شده اند، دستگیر کردند.

سه شهروند مولداوی و یک تاجیکستانی در یکی از واحدهای برج 18 طبقه ای در منطقه نانوتکین مسکو در حال آماده سازی بمب های قدرتمند دست ساز بودند که دستگیر شدند.

همچنین از آپارتمان های محل اقامت این افراد در مسکو و مناطق جنوبی پایتخت روسیه، چند اسلحه خودکار، مهمات و بمب های آماده کشف شده است.

از سوی دیگر، بنا به گزارش های اعلام شده در عملیات مشابهی در شبه جزیره کریمه و روستوف هم چند تروریست دستگیر شده اند.

در یک ماه گذشته نیز حدود 30 متهم به مشارکت و برنامه ریزی برای انجام فعالیت های تروریستی و افراط گرایی در مسکو و شهرهای اطراف پایتخت این کشور شدند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده است: همکاری های گسترده و نزدیک سازمان های اطلاعاتی سبب شد، زمینه شناسایی افراد مظنون فراهم شود که در جریان عملیات ضد تروریستی شبانه به دام افتادند.