واکنش نتانیاهو به قطعنامه اخیر ضد اسرائیلی شورای امنیت
به نقل از جروزالم پست، در پی قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل، «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد تل‌آویو کمک مالی به نهادهای سازمان ملل را متوقف می ‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با 14 رای موافق، بدون رای مخالف و فقط رای ممتنع آمریکا قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری رود اردن تصویب کرد.

براساس این قطعنامه، اسرائیل باید فورا و به طور کامل همه فعالیت های شهرک سازی را در سرزمین های فلسطینی از جمله در شرق بیت المقدس متوقف کند.

خودداری دولت آمریکا از وتوی این قطعنامه واکنش تند مقامات اسرائیلی و اعضای کنگره آمریکا را در پی داشته است.

نتانیاهو که پیشتر این تصمیم شورای امنیت را «شرم آور» خوانده بود، امشب اظهار کرد تصمیم شوای امنیت که اراضی اسرائیلی را اشغال ‌شده می‌ خواند، شرم‌آور است. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم انتقاد کرد و گفت: وی پشت اسرائیل را خالی کرده است و این رژیم در روابط با آمریکا تجدیدنظر خواهد کرد.

وی افزود: این تصمیم نه تنها کمکی به صلح نمی‌کند، بلکه در برابر صلح می‌ایستد.

بیش از 500 هزار شهرک نشین اسرائیلی در شرق بیت المقدس و کرانه باختری ساکن هستند که اسرائیل طی جنگ سال 1967 میلادی اشغال کرد. سازمان ملل متحد این شهرک ها را غیر قانونی قلمداد می کند. مقامات اسرائیلی از این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقاد کرده و از تبعیت شروط آن امتناع کرده اند.