تمایل اوباما برای ریاست جمهوری برای سومین بار

 اوباما که قرار است در تاریخ 20 ژانویه سال 2017 از سمت ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کند، روز دوشنبه گفت: اگر قانون اساسی کشور اجازه می داد به طور قطع برای بار سوم نیز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شدم.

اوباما با رد برخی انتقادها مبنی بر اینکه بینش وی برای آمریکا فقط در حد رویا بوده است افزود: من به این بینش باور دارم زیرا مطمئنم اگر یک بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شدم و این بینش را برای مردم توضیح می دادم، فکر می کنم بخش زیادی از مردم آمریکا را برای گرویدن به این بینش بسیج می کردم.

اوباما خاطرنشان کرد بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری گفتند این بینش اوباما فقط در حد رویا بوده است. اما باید بگویم که فرهنگ تغییر کرده است، بیشتر مردم به بینش آمریکای واحد و در عین حال تنوع خواه،پر انرژی و پویا روی خواهند آورد.

وی درباره هیلاری کلینتون، نامزد ‏ناکام دموکرات ها ‏در ‏انتخابات ‏ریاست جمهوری ‏سال 2016 آمریکا، نیز تصریح کرد به باور من هیلاری کلینتون در شرایطی بسیار دشوار خیلی خوب عمل کرد و موفق بود. فکر می کنم درباره وی حالت یک بام و دو هوا وجود داشت.

اوباما افزود: حزب دموکرات در کسب آرای مردمی موفق شد اما توزیع خوبی درباره جمعیت آرای الکترال دموکرات ها نداریم.