اتحاد شوم ترامپ و نتانیاهو علیه ایران
 رویترز در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص آزمایش موشکی اخیر ایران، مواضع تقریبا نزدیکی اتخاذ کردند. اظهارات ترامپ نشان داد دولت جدید آمریکا مواضع شدیدتری علیه تهران اتخاذ می کند. قرار است ترامپ و نتانیاهو به زودی در کاخ سفید یکدیگر را ملاقات و در این خصوص با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

 

ادعا می شود مواضع شدید دولت ترامپ علیه ایران با هدف لغو توافق هسته ای تهران و کشورهای 1+5 نیست؛ بلکه واشنگتن با اعمال فشار بر جمهوری اسلامی سعی دارد با برپایی مذاکرات مجدد برخی مسائل مهم توافق هسته ای را اصلاح کند.

 

مواضع نتانیاهو و ترامپ درخصوص توافق هسته ای ایران نیز به یکدیگر بسیار نزدیک است. دو سال پیش نتانیاهو با انتقاد شدید از دولت اوباما، توافق هسته ای ایران را "اشتباهی تاریخی" خواند و گفت این توافق باید پاره شود.

 

در حالی که ترامپ و نتانیاهو برای دیدار 15 فوریه در کاخ سفید آماده می شوند، این بار تمرکز خود را به آزمایش موشک بالستیک ایران معطوف کرده اند.

 

کاخ سفید درخصوص آزمایش موشکی اخیر ایران اعلام کرد این آزمایش موشکی نقض مستقیم توافق هسته ای نیست؛ اما با روح این توافق در تضاد است. با این حال، واشنگتن با اعمال تحریم های جدید علیه اشخاص و نهادهای ایرانی به این آزمایش موشکی واکنش نشان داد. ترامپ نیز در یک پیام توییتری اظهار کرد: «ایران با آتش بازی می کند؛ آنها قدردان محبت های اوباما نبودند. من مثل اوباما نیستم!»

 

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ، نیز در اظهاراتی ادعا کرد واشنگتن تهران را به دلیل "اقدامات بی ثبات کننده اش" در کانون توجه خود قرار داده است.

 

از سوی دیگر نتانیاهو نیز از این اظهارات استقبال و آنها را تایید کرد. آزمایش موشکی ایران نشان داد ترامپ و نتانیاهو در محدود کردن توانایی های نظامی ایران در یک جبهه قرار دارند.

 

نتانیاهو هفته گذشته در اظهاراتی بی اساس با اشاره به برنامه موشکی ایران ادعا کرد: «در دیدار آتی خود با ترامپ در واشنگتن قصد دارم مساله اعمال تحریم های جدید علیه ایران در این خصوص و همچنین مسائل دیگر را مطرح کنم. اقدامات ایرانی ها نباید بدون پاسخ بماند.»

 

این درحالی است که نتانیاهو در سفر خود به انگلیس از ترزا می، نخست وزیر این کشور، نیز خواست در اعمال تحریم های شدیدتر علیه ایران از آمریکا حمایت کند.