تاکید اد رویس بر ضرورت برخورد با «تهدیدات» کره شمالی

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، در اظهاراتی در جلسه استماع "مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی" گفت آمریکا و متحدانش برای سال ها به درستی درباره تهدید برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی نگران بوده اند. سال گذشته دو آزمایش هسته‌ای، بیش از 20 موشک از جمله یک موشک بالستیک زیردریایی پایه شلیک شد. یک آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای نیز در هفته های آینده انجام می‌شود. 

 

وی مدعی شد: بسیاری بر این باورند که کره شمالی به زودی قادر خواهد بود با یک کلاهک هسته‌ای پنجاه کشور و متحدان آسیایی ما را هدف قرار دهد. سرعت پیشرفت برنامه موشکی کره شمالی یک "عامل تاثیرگذار" واقعی برای امنیت ملی ماست. جای تعجب نیست که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، پس از سال ها پیگیری یک سیاست شکست خورده "مسامحه راهبردی" به دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا هشدار داد کره شمالی در صدر تهدیدهای امنیت ملی آمریکا قرار دارد.

 

 رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا افزود: کاخ سفید جدید به کمک رهبری کنگره ابزارهایی برای آغاز برخورد جدی با این تهدید دارد. الیوت انجل، یکی از اعضای بلندپایه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، به نقش این کمیته در کنگره قبلی در تصویب قانون اجرای سیاست و تحریم های کره شمالی افتخار می کند که تنها طرح تحریم های جامع کره شمالی است که قرار است به قانون تبدیل شود. آمریکا با این قانون کره شمالی را به عنوان "یک منبع نخست نگرانی پول شویی" قلمداد می‌کند و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و مقامات ارشد وی را مسئول اداره یک اردوگاه کار اجباری به عنوان کشور می دانند. دولت جدید آمریکا می تواند از این قانون در ابعاد گسترده تری نسبت به کاخ سفید قبلی استفاده کند. اقداماتی را می توان برای سرکوب رژیم کیم دنبال کرد. 

 

رویس در ادامه گفت وقتی ما متوجه می شویم بانک های خارجی به کیم جونگ اون در دور زدن تحریم ها کمک می کنند -همانطور که بانک های چینی اقدام به اینکار می کنند- ما باید به این بانک ها و بنگاههای اقتصادی تذکری جدی بدهیم: معامله با کیم جونگ اون یا آمریکا.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد:«ما همچنین باید توانمندی های دفاعی متحدان مان و سرزمین مان را با توجه به اطلاعات دریافتی تقویت کنیم.»

 

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد:« ما نمی توانیم به تنهایی با تهدید کره شمالی برخورد کنیم. بنابراین من خوشحالم که اولین سفر خارجی وزیر دفاع دیدار از متحدانمان در کره جنوبی و ژاپن بود. ژنرال متیس در سئول ائتلاف کره جنوبی و آمریکا را "محور اصلی صلح و ثبات در منطقه آسیا _ اقیانوس آرام" برشمرد و بر تعهد دولت به استقرار یک سامانه دفاع موشکی آمریکا معروف به "تاد" تاکید کرد. سفر ژنرال متیس به این منطقه تذکری مهم است مبنی بر اینکه رابطه محکم و قوی ما از طریق عادات و رسوم سیاسی در داخل و کره جنوبی ادامه دارد.