مقاومت اهالی حلب عامل اصلی پیروزی بر تروریسم است

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه (امروز) خواستار باز بینی در اصطلاحات و مفاهیم دینی غلط شد.

اسد که در جمعی از گروه‌های دینی جوانان متشکل از خطبا و ائمه نماز و مبلغان دینی از همه استان‌های سوریه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: از مهمترین مسائلی که باید شما جوانان مذهبی دست به انجام آن بزنید، بازبینی اصطلاحات و تصحیح مفاهیم غلط در راستای نشر دین صحیح برای مقابله با افراط گرایی است.

تلویزیون سوریه گزارش داد، بشار اسد همچنین در این دیدار که وزیر اوقاف این کشور نیز حضور داشت، تأکید کرد که جنگ سوریه جنگ عقل بوده و به همین دلیل اعضای گروه‌های مذهبی جوانان ابزارهای گفت‌وگو در اختیار داشته و از روش تحلیل و استدلال با هدف تقویت گفتمان متوازن استفاده کند.

وی افزود، این گفتمان باید از سطحی نگری در پرداختن به مسائل دینی به دور باشد.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر اهمیت روشمندی در کار و اتخاذ معیارهایی با هدف ایجاد آگاهی جمعی تأکید کرد و تصریح کرد تا زمانی که انسان معنای زندگی را درک نکرده نمی‌تواند قرآن را بفهمد و اجرای احکام قرآن منوط به فهم انسان از فلسفه زندگی است.

بشار اسد در سخنرانی خود به آزادسازی شهر حلب از تروریست‌ها نیز اشاره کرد و مقاومت اهالی این شهر را عامل اصلی پیروزی بر تروریسم دانست.

وی همچنین در مورد آینده سوریه نیز تأکید کرد که هر گامی در رابطه با آینده سوریه به دست مردم این کشور خواهد بود و این مردم سوریه است که آن را رقم خواهند زد.