بن نایف زمام امور عربستان را در دست می‌گیرد

 "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان عصر شنبه، ریاض را به مقصد مالزی ترک کرد تا سفر آسیایی خود را آغاز کند. وی پس از مالزی به اندونزی، برونئی، ژاپن، چین و اردن سفر خواهد کرد.

این اولین سفر آسیایی پادشاه عربستان پس از رسیدن به قدرت در 23 ژانویه 2015 به شمار می‌آید.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، سلمان بن عبدالعزیز در این سفر با سران کشورهای آسیایی دیدار خواهد کرد و با آنها درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که سفر سلمان بن عبدالعزیز در راستای تقویت و توسعه روابط این کشور در تمامی زمینه‌ها با کشورهای دوست و برادر و پاسخ به دعوت این کشورها از عربستان بوده است.

همچنین در این سفر، پادشاه عربستان در نشست سران کشورهای اتحادیه عرب که بیست و هشتمین دوره آن در پایان ماه مارس در اردن برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

در این بیانیه مدت زمان دقیق این سفر اعلام نشده است اما با توجه به این موضوع که پادشاه عربستان قصد دارد در نشست سران اتحادیه عرب در پایان ماه جاری شرکت کند، بدین معناست که سفر وی دست کم یک ماه به طول خواهد انجامید.

در همین راستا، پادشاه عربستان دستوری صادر کرد که در مدت زمان غیبت وی، محمد بن نایف بن عبدالعزیز امور اداره کشور را بر عهده بگیرد.