پاسخ کتبی وزیر دادگستری ترامپ به سوالات سناتورها

جنجالها بر سر «تماس‌ وزیر دادگستری آمریکا با روسیه» در زمان کارزار انتخاباتی همچنان ادامه دارد و‌ او که با فشارهای دموکرات‌ها برای استعفا و حضور در سنا روبرو است، درصدد ارائه پاسخ‌های مکتوب به سوالات سناتورها است.

 

پنجشنبه هفته گذشته بود که یک خبر به خبر اول رسانه‌های آمریکایی تبدیل شد: تماسهای جف سشنز وزیر دادگستری این کشور با سفیر روسیه در آمریکا در زمان کارزار انتخاباتی 2016.

این خبر در ادامه جنجال‌ها در آمریکا بر سر ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری و ارتباط تیم انتقالی و مشاوران دونالد ترامپ با مسکو صورت گرفت.

حال دموکرات‌ها و رسانه‌های مخالف ترامپ می‌گویند که سشنز در جلسات تایید صلاحیتش در مجلس سنا درباره رابطه با روسیه دروغ گفته و در نتیجه باید استعفا بدهد.

وزیر دادگستری آمریکا اتهامات را «نادرست» خوانده و البته زیر فشار مخالفان و رسانه‌ها اعلام کرده آماده کنار کشیدن از تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات است.

در ادامه این جنجال، 9 سناتور دموکرات در نامه به رئیس کمیته امور قضایی سنا خواستار حضور جف سشنز برای توضیح درباره «تماسهایش با روسیه» شدند.

«چاک گریزلی» رئیس جمهوریخواه این کمیته اما گفته که او قصدی برای برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و استماع با حضور وزیر دادگستری در این باره ندارد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که جف سشنز روز دوشنبه پاسخ‌های کتبی خودش را به سوالات سناتورهای دموکرات در این باره ارائه می‌کند.