دیدار نماینده ویژه «ترامپ» با نتانیاهو

نماینده رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و بر لزوم حفظ امنیت اسرائیل و به دست آوردن «سازش» از طریق مذاکرات مستقیم تاکید کرد.

 
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو و گرینبلات – که فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در فرایند صلح خاورمیانه است – حول به دست آوردن رویکردی جهت تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری که با هدف پیش‌برد صلح و امنیت سازگاری داشته باشد، مذاکره کردند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» این بیانیه مشخص نکرد که این دو به توافقی برای حل کردن اختلاف نظرهای اسرائیل و آمریکا بر سر شهرک‌سازی‌ها رسیده‌اند یا خیر.

در این دیدار که پنج ساعت طول کشید، و «ران دِرمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز در آن حضور داشت، گرینبلات مجددا تعهد آمریکا به حصول توافق سازش واقعی و معتبر میان فلسطین و رژیم اسرائیل را اعلام کرده و بر لزوم حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای اسرائیل تاکید کرد.

نتانیاهو نیز در این دیدار مدعی شد که تحت رهبری ترامپ بر آمریکا، اسرائیل می‌تواند با تمام همسایگانش از جمله فلسطینیان، سازش (صلح) کرده و مشتاق همکاری نزدیک با رئیس جمهور آمریکا جهت بدست آوردن آن هدف است.

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا همچنین تعهد ترامپ به امنیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل را مججدا ابراز کرد.

مقامات ارشد صهیونیستی و آمریکایی می‌گویند هدف از این سفر گرینبلات، بررسی دقیق و جزئی مواضع فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حول تعلیق روند مذاکرات طی سال‌های اخیر است.

وی روز سه‌شنبه (امروز) به شهر «رام‌الله» در کرانه باختری می‌رود تا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و دیگر مقامات فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این سفر، ترامپ در تماس تلفنی با عباس، از او برای سفر به واشنگتن و دیدار در کاخ سفید دعوت کرده و حمایتش از حصول توافق سازش تحت مذاکرات مستقیم را اعلام کرده بود.