هنوز اطلاعات کافی درباره حمله شیمیایی سوریه در دست نیست
 به نقل از المیادین، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرد.

دی میستورا در سخنانی تاکید کرد: حمله شیمیایی به ادلب از طریق هوا انجام شده است و با برگزاری جلسه ای در شورای امنیت، محاسبه عاملان را خواستار خواهیم شد. از سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخواست می کنیم که در تحقیقات پیرامون حمله شیمیایی به ادلب شرکت کند.

وی در ادامه درباره مذاکرات صلح سوریه در ژنو نیز بیان داشت: مشکلی پیش نیامد و ما در برخی موضوعات و محورها پیشرفت داشتیم ولی به دلیل سری بودن این موضوعات قادر به سخن گفتن از آن نیستم. جامعه جهانی باید برای حل بحران سوریه تلاش های خود را با سازمان ملل یکی کند.

از سوی دیگر موگرینی تصریح کرد: عملیات بازسازی سوریه همزمان با روند انتقال سیاسی در این کشور بر اساس مذاکرات ژنو آغاز خواهد شد. اتحادیه اروپا آماده است تا نقش خود را در سوریه ایفا کند و ما آماده ایم به سوری ها برای ساختن آینده شان کمک کنیم. مردم سوریه و جامعه این کشور برای دستیابی به راه حل سیاسی آماده هستند. دی میستورا وظیفه خود را در پرونده سوریه خوب انجام داد و برای فراهم کردن زمینه مشترک میان همگان تلاش می کنیم. مسئولیت حفاظت از شهروندان برعهده نظام سوریه است!

پیشتر یک منبع نظامی سوری ضمن رد خبرسازی ها مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در حومه استان ادلب، اعلام کرد: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه ای هرگونه حمله هوایی این کشور به شهر «ادلب» در سوریه را رد کرد.