روسیه هرگونه حمله هوایی به شهر ادلب را رد کرده است

به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در اظهاراتی حادثه دو روز گذشته در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه شهر ادلب در سوریه را «جنایتی هولناک و خطرناک» توصیف و در ادامه بر لزوم تحقیق و تفحص برای روشن شدن ابعاد آن تأکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به خبرنگاری که خواستار اظهارنظر وی درباره تصاویر کشتار کودکان در حادثه مذکور شده بود؛ گفت: ما نیز در تلاشیم تا از کشته شدن کودکان در سوریه جلوگیری شود. روسیه نیز فعالانه در این مسیر گام برداشته است؛ چرا که تنها با بیرون راندن تروریست ها از این کشور است که می توان آرامش را به سوریه بازگرداند و از کشتار کودکان نیز جلوگیری کرد.

«دیمیتری پسکوف» تصریح کرد: کسانی هستند که تنها برای مشروعیت زدائی از رهبر سوریه تلاش می کنند و در همین مسیر نیز عوامل تروریستی وجود دارند که به تروریست ها در این راه کمک می کنند. لذا تروریست ها هستند که از این حادثه منتفع می شوند.

گفتنی است در حالی که گروه های معارض و کشورهای غربی حامی آنها، اتهام حمله شیمیایی دو روز پیش را به دمشق نسبت می دهند، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای استفاده از مواد شیمیایی در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه ای هرگونه حمله هوایی این کشور به شهر ادلب در سوریه را رد کرده است.

شایان ذکر است، پایگاه لبنانی النشره دو روز پیش اعلام کرد که منابع نظامی سوری اخبار منتشر شده توسط معارضان مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در منطقه خان شیخون واقع در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرده اند.

بر اساس این گزارش، این منبع در این ارتباط تصریح کرده بود: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

گفتنی است، گروه های معارض سوری پیشتر با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شده و مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق اعلام کرده بودند.