برنامه سفر وزیر خارجه آمریکا به مسکو تغییری نکرده است

لئونید اسلاتسکی رئیس کمیته امور بین المللی پارلمان  روسیه امروز جمعه به خبرگزاری اینترفکس گفته است "بعید است که حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، موجب توقف سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به مسکو شود."

وی در ادامه تصریح کرد: فکر نمی کنم این مساله تاثیری بر سفر تیلرسون داشته باشد، ما باید گفتگو را از سر بگیریم. ما باید از تیلرسون استقبال کنیم و دیدگاه ها را تبادل کنیم و برای پیشبرد مذاکره و همکاری با واشنگتن تلاش نماییم. این بهتر از مخفی شدن پشت دیوارها است.

تیلرسون قصد دارد هفته های آینده به روسیه سفر کند. تیلرسون قصد دارد طی هفته آینده یعنی روزهای 11 و 12 آوریل نخستین سفر خود به مسکو را انجام دهد. وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای این مطلب را اعلام کرده است. این در شرایطی است که کرملین قصد دارد روابط خود را با دولت ترامپ بهبود بخشد.

وزارت خارجه روسیه افزود: سفر تیلرسون به مسکو شامل دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و گفتگو درباره امنیت بین المللی از جمله مقابله با داعش و جنگ سوریه و اوکراین خواهد بود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما هدف دولت جدید آمریکا برای تغییر شرایط موجود و حرکت به سوی آینده بهتر را مثبت ارزیابی می کنیم ولی تصور می کنیم که باید بر اساس اقدامات واقعی قضاوت کنیم.

وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن تایید خبر سفر تیلرسون، اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا در این سفر درباره اوکراین، تلاش های مقابله با تروریسم، روابط دوجانبه و کره شمالی و سوریه مذاکره خواهد کرد.