با تدبیر و تقدیر الهی از گردنه ترامپ عبور می کنیم

نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشورمان امروز دوشنبه در باغ موزه دفاع مقدس با حضور مقامات سازمان انرژی اتمی، خانواده شهیدان علیمحمدی و قشقایی و مقامات لشکری افتتاح شد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم با بیان اینکه ملتی که به تاریخ، جوانمردان و بزرگان خود بی اعتنا باشد، با آن بی رحمانه برخورد خواهند کرد، گفت: توجه به این موارد باعث می‌شود ملت از دستاوردهای خود صیانت کند.

وی با اشاره به سربلندی ملت ایران در امتحان سه هزار ساله تاریخ گفت: تاریخ ملت بخصوص بعد از انقلاب اسلامی تاریخی شکوهمند است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ملت ایران بعد از ورود اسلام به کشور نیز اسلام ناب را با اندیشه پروری عرضه کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک شیوه حکمرانی جدید را به دنیا عرضه کرد و این شیوه جدید است که استکبار را با چالش روبرو کرده است. این شیوه جهان بینی جدید نظام ایران شیوه حکمرانی استکبار را دچار خدشه کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی یک جهان بینی جدید عرضه کرده و اگرچه در بهترین شرایط نیست، اما در این بستر حرکت می‌کند و این اندیشه در عصر ما ویژه است و نمی‌توان آن را با انقلابهای 300 ساله گذشته مقایسه کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: برای اینکه این میراث را حفظ کنیم باید آن را خوب درک کنیم و به آن باور داشته باشیم و قدردان کسانی باشیم که این میراث گرانبها را بنیان نهادند که یکی از آنها ایجاد موزه دفاع مقدس است.

صالحی با بیان اینکه طی ٤ دهه گذشته هر کاری علیه ایران انجام دادند تا جلوی انقلاب اسلامی را بگیرند، اظهارداشت: جنگ تحمیلی، تحریم و ایران هراسی از جمله آنهاست، اما نتوانستند چراکه ملت ایران اراده کرده بود در مسیر خود پیش برود.

وی با ذکر این نکته که در تحلیل تاریخ انقلاب اسلامی باید کارامدی و تدبیر مقامات کشور و نیز تقدیر الهی را مورد توجه قرار داد، گفت: در موضوع هسته‌ای تدبیر بود، اما تقدیر الهی هم کار خود را کرد و ما از این گردنه عبور کردیم. انشالله از گردنه ترامپ هم عبور خواهیم کرد، هر چند خودشان هم در آن گیر کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی عناصر قدرت یک ملت را علم، صنعت و اقتصاد خواند و گفت: اما این عناصر ریشه‌ای نیست بلکه فرهنگ، باور، اعتقاد و دین از جمله این عناصر ریشه دار هستند.

صالحی با بیان اینکه امروز نیز مراسم کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی و پرتویی را در اراک خواهیم داشت، گفت: این یک کار بزرگ است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای هسته‌ای، علیمحمدی و قشقایی تقدیر شد.