پایان زندگی بسیاری از زنان آمریکایی با کشتار مسلحانه

 روز دوشنبه در یکی دیگر از حملات مسلحانه در آمریکا الین اسمیت، معلم 53 ساله مدرسه ابتدایی در سن برنادیو، کالیفرنیای آمریکا توسط همسرش به قتل رسید. در این حمله علاوه بر این معلم دو کودک 8  و 9 ساله نیز به ترتیب کشته و زخمی شدند.

طبق آمارهای دپارتمان ملی پلیس آمریکا به طور متوسط در هر ماه 50 زن قربانی خشونت همسران خود در این کشور  با سلاح گرم به قتل می رسند.

بر اساس این گزارش  شمار زیادی از زنان آمریکایی در اعتراض به این خشونتها در مراسم خاکسپاری این معلم شرکت کردند.

پس از این اتفاق بسیاری از روزنامه نگاران و طرفداران جنبش های ضد سلاح در آمریکا نظر مشترک خود را چنین اعلام کردند: "دلیل چنین رخدادهایی در این کشور، یک فرد خاص نیست. این رخدادهای ناگوار هشدار و زنگ خطری است که نشان می دهد حمل آزاد سلاح تا امروز تا چه حد تاثیرات نامطلوب داشته است."

گاردین در ادامه نوشت : اخبار مرتبط با کشتار مسلحانه به ویژه در چند ماه اخیر در رسانه های آمریکا بسیار معمول بوده است.بعد از حمله مسلحانه ای که در سال 2012 در مدرسه ای در کنتیکت آمریکا رخ داد سازمانی با اهداف ضد سلاح ایجاد شد که فعالیت هایی در مقابله با این قانون و خشونت بر علیه زنان را دنبال می کند. شانون واتز بنیانگذار این سازمان گفت: "استفاده گسترده از سلاح در آمریکا جان همه مردم را تهدید می کند."

به گزارش سازمان تحلیلی خبری ملی آمریکا همه ساله حدود 760 آمریکایی توسط همسران خود با سلاح به قتل می رسند. در این میان حمله زنان به مردان بسیار کم گزارش شده است.

 طبق آمارهای سایت تحلیلی اوری تون 54 %از کل حملات مسلحانه در آمریکا مربوط به حمله به همسر یا سایر اعضای خانواده بوده است. هم چنین در 64 % کسی که مورد حمله مسلحانه قرار گرفته زنان و کودکان بوده اند.

تحلیل های روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد در سال 2015 در هر حمله مسلحانه به طور میانگین 4 نفر درگیر می شوند که از میان آن ها یک نفر به قتل می رسد و 3 نفر زخمی می شوند.

واتز گفت: "قانون گذاران آمریکا نباید اجازه حمل سلاح را به عموم بدهند. چرا که خشونت بر علیه زنان و سو استفاده از حمل سلاح در این کشور به ویژه در سال های اخیر بسیار زیاد شده است."