اعتراض جمهوری‌خواهان به سفرهای تفریحی ترامپ

مخالفان دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا مدتی است که می‌خواهند دونالد ترامپ رفتن به فلوریدا را برای تعطیلات آخر هفته کاهش دهد.

 

نمایندگان جمهوری‌خواه نیز سه‌شنبه به آنها محلق شدند و خواستند که این میلیاردر زمان بیشتری را برای کار کردن در واشنگتن سپری کند.

 

«جونی ارنست»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در دیدار با مردم ایالت آیوا در پاسخ به فردی که از او در مورد سفر‌های ترامپ به ویلای شخصی خود در مارا لاگو در ایالت فلوریدا که با هزینه مالیات‌دهندگان آمریکایی انجام می‌شود، سؤال کرد، گفت: «من هم همین نگرانی‌ها را دارم.»

 

وی افزود: «من واقعا دوست دارم که او وقت بیشتری را در واشنگتن بگذراند. به همین علت است که ما کاخ سفید داریم.»

 

این سناتور آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد در حزب جمهوری‌خواه، او تنها کسی نیست که از سفرهای مکرر رئیس جمهور دونالد ترامپ به ویلای شخصی خود شاکی است.

 

ارنست گفت: «این چیزی نیست که تنها مرا آزار دهد بلکه اعضای دیگر گروه ما نیز از این وضع ناراضی هستند.»

 

وی افزود: «من فکر می کنم زمانی که به واشنگتن بازگردیم (پس از تعطیلات کنگره) این موضوعی خواهد بود که درباره آن گفتگو خواهد شد.»

 

نمایندگان کنگره آمریکا در حال حاضر برای دو هفته در تعطیلی به سر می برند.

 

ترامپ روز پنجشنبه راهی باشگاه خود در پام بیچ شد، او سه شب را در مارا لاگو دور از چشم خبرنگاران گذراند و این به رغم افزایش تنش‌ها با کره شمالی بود.

 

رئیس جمهور آمریکا یکشنبه در مراسم عید پاک شرکت کرد و جمعه و شنبه چند ساعت را در باشگاه گلف خود در فلوریدا گذراند. کاخ سفید از اعلام اینکه او گلف هم بازی کرده است یا خیر خودداری کرد.

 

دونالد ترامپ بارها از باراک اوباما، سلف خود، بابت گلف بازی کردن‌های مکرر شکایت کرده بود،‌ در سال 2011 حتی او را «همیشه در تعطیلی» لقب داده بود.

 

بنا بر اعلام شبکه ان بی سی، ترامپ از زمان انتصابش در بیستم ژانویه تاکنون 18 بار به باشگاه گلف خود رفته است.