دختر کلینتون از فرزندان ترامپ حمایت کرد

در شرایطی که رقابت آمیخته با دشمنی "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ" بر کسی پوشیده نیست؛ "چلسی کلینتون"، تنها فرزند هیلاری و بیل کلینتون، به حمایت از فرزندان ترامپ پرداخت.

 

در هفته‌های اخیر انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور حفاظت از خانواده ترامپ افزایش یافته است و بسیاری از شهروندان معتقدند نباید هزینه سرویس‌های مخفی را که مسئول حفاظت از فرزندان ترامپ هستند، از مالیات‌دهندگان گرفت.

 

چلسی کلینتون با اشاره به این موضوع گفت: امنیت خانواده رئیس‌جمهور هرگز نباید سیاسی شود. از خواندن مطالبی در این زمینه بسیار ناراحت شدم. حفاظت خانواده رئیس‌جمهور را سیاسی نکنید.

 

"یاشار علی"، روزنامه نگار آمریکایی، اخیرا توئیتی درمورد هزینه محافظت از خانواده ترامپ منتشر کرده بود. چلسی کلینتون در واکنش به توئیت این روزنامه‌نگار گفت: عده‌ای می‌گویند فرزندان ترامپ نباید تحت محافظت سرویس مخفی باشند. اما اگر یکی از آنها مورد حمله قرار بگیرد و یا حتی ربوده شود؛ به بحران امنیت ملی که رخ می‌دهد فکر کرده‌اید؟

 

چلسی کلینتون به طور خاص از "بارون"، کوچکترین فرزند ترامپ، نام برد که فقط ۱۱ سال دارد و او را در معرض تهدید امنیتی دانست.

 

هزینه حفاظت از اعضای خانواده‌ ترامپ شامل دونالد ترامپ جونیور، اریک، ‌ایوانکا، ‌تیفانی و بارون می‌شود که همراه با ملانیا، بانوی اول آمریکا، در آخرین طبقه برج ترامپ در نیویورک زندگی می‌کنند و به موضوع اصلی انتقادات چند هفته اخیر علیه رئیس جمهور تبدیل شده است.

 

حفاظت از بانوی اول و پسرش که در برج ترامپ اقامت دارند روزانه هزینه‌ای بین ۱۲۷ تا ۱۴۶ هزار دلار بر مالیات‌دهندگان آمریکایی تحمیل می‌کند و به همین دلیل، سرویس مخفی آمریکا برای سال آتی به ۶۰ میلیون دلار بودجه اضافی نیاز دارد.

 

واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد ۲۶.۸ میلیون دلار از این بودجه برای حفاظت از خانوداه ترامپ و خانه شخصی‌ آنها در برج ترامپ صرف خواهد شد. ۳۳ میلیون دلار دیگر نیز صرف هزینه‌های سفر رئیس‌جمهور، معاونش و رهبران کشورهایی که به آمریکا سفر می‌کنند، می‌شود.

 

سفر ایوانکا، همسرش، فرزندانش و اریک ترامپ به آلپ و اسکی کردن در این منطقه نیز سر و صدای زیادی در میان مطبوعات آمریکایی به راه انداخت. ۱۰۰ مامور سرویس مخفی در این سفر خانواده ترامپ را همراهی کردند که هزینه اجاره کردن تجهیزات اسکی و لباس برای ماموران سرویس مخفی حدود ۱۲ هزار و ۲۰۸ دلار تمام شد.