هلاکت سرکرده برجسته داعش در موصل

 نیروهای عراقی از به هلاکت رسیدن یک فرمانده برجسته لیبیایی گروه تکفیری داعش، در پی حمله موشکی به مقر امنیتی اصلی این گروه خبر دادند.

نیروهای عراقی پیشروی خود را به سمت آخرین مخفیگاه های داعش که در ساحل غربی موصل از سه محور در محاصره هستند، ادامه دادند. این در حالی است که ائتلاف بین المللی تعداد عناصر باقی مانده داعش در این منطقه از شهر را کمتر از ۱۰۰۰ نفر ارزیابی کرد.

سرلشکر «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق روز گذشته در بیانیه ای گفت: نیروهای واکنش سریع و لشکر زرهی با هدف منطقه الهرمات، با تروریست ها با انواع سلاح درگیر شدند که در نتیجه آن توانستند ده ها تروریست را به هلاکت برسانند. همچنین آنها ۹ خودرو و ۵ موتورسیکلت بمب گذاری شده را منفجر و ۳ توپ ضد هوایی و یک انبار مهمات را منهدم و ۵۰ بمب را خنثی سازی کردند.

وی همچنین گفت: این نیروها با تجهیزات زرهی و نیروهای پشتیبانی به سمت الهرمات دوم پیش رفتند و به پل پنجم نزدیک شدند.

جودت افزود: مقر امنیتی اصلی داعش با موشک، بمباران شد و در پی آن، یک فرمانده برجسته لیبیایی داعش به نام «خالد بن ولید» و ۵ تن از محافظانش به هلاکت رسیدند.

فرمانده پلیس فدرال عراق اظهار کرد: نیروهای ما توانستند ۵ کلیومتر مربع را آزاد کنند و با بمباران مواضع داعش در منطقه الزنجبیلی، بیش از ۴۰ نیروی داعش را به هلاکت رساندند.