واکنش مک‌کین به برکناری رئیس اف‌بی‌آی

به نقل از نشریه هیل، جان مک‌کین، سناتور  ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کرد که از تصمیم ترامپ برای اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، «ناامید» شده است؛ وی عنوان کرده است که چنین اقدامی تقاضای وی برای تشکیل یک کمیته ویژه کنگره برای تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را تقویت کرده است.

مک‌کین در بیانیه خود آورده است: «در شرایطی که رئیس جمهوری دارای اختیار قانونی برای برکناری رئیس اف‌بی‌آی است، من از تصمیم رئیس جمهوری برای برکناری جیمز کومی از سمتش ناامید شدم».

اخراج کومی در شرایطی بود که تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت مسکو در انتخابات سال 2016 این کشور و اینکه تیم انتقالی ترامپ با مقامات روسی همکاری داشته‌اند، در حال انجام است. این موضوع همچنین از سوی کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال بررسی است.

مک‌کین عنوان کرده است اخراج کومی در میانه تحقیقات بر سر روسیه خودش یک دلیل مهم برای تشکیل کمیته ویژه کنگره برای تحقیق مستقل درباره این موضوع است.

وی در بیانیه خود عنوان کرده است:‌ «من برای مدتها خواهان تشکیل یک کمیته ویژه کنگره برای تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 بوده‌ام. تصمیم رئیس جمهوری برای برکناری رئیس اف‌بی‌آی بر ضرورت و فوریت تشکیل چنین کمیته‌ای صحه می‌گذارد».