حمایت ولی‌عهد ابوظبی از شاه عربستان

 «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد أبوظبی، جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات جمعه (دیروز) وارد جده شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در استقبال از ولی‌‌عهد ابوظبی در فرودگاه بین المللى ملک عبدالعزیز، شاهزاده «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه مکرمه و جمعى از مقامات کشور حضور داشتند.

محمد بن زاید آل نهیان در ادامه حضورش در عربستان با «ملک سلمان» نیز دیدار و درباره تقویت روابط دوجانبه و شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

وی در این دیدار بدون اشاره به تنش‌های موجود میان ابوظبی و ریاض به ویژه بر سر چپاول یمن، گفت: امارات و عربستان در مقابله با چالش‌ها و خطرات موجود منطقه‌ای، در یک سنگر واحدند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که از آخرین حضور ولی‌عهد ابوظبی در ریاض، هنوز یک ماه نیز نگذشته است.

عربستان سعودی به همراه تعدادی از کشورهای هم‌پیمان خود بیش از دو سال است برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، به قدرت، این کشور فقیر عربی را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

عربستان و امارات بر سر منافعشان در یمن، با یکدیگر اختلاف دارند. دلیل افزایش نارضایتی امارات از جنگ یمن آمار بالای تلفات این کشور است؛ جنگی که از مارس 2015 (فروردین 1394) تاکنون هزاران کشته به همراه داشته است. همچنین چندی پیش عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) که متحد سرسخت ریاض است، دو تن از فرماندهان خود را به علت آنچه ارتباط با امارات خواند، برکنار کرد.