حمله لفظی ترامپ به شهردار لندن

در حالی که مقامات انگلیسی در حال اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از تکرار حملات تروریستی شبیه به حمله اخیر لندن هستند، حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به شهردار مسلمان لندن ادامه دارد.

در واکنش به حمله اخیر در لندن که به گفته مقامات انگلیسی ۷ کشته و ۴۸ زخمی برجای گذاشته، «دونالد ترامپ» ضمن محکوم کردن آن، مدعی شده که باید فرمان ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور اسلامی به آمریکا اجرایی شود تا امنیت این کشور حفظ شود.

وی روز گذشته در توئیتی با مخاطب قرار دادن شهردار مسلمان نوشت: «در حمله ‌ای تروریستی حداقل ۷ نفر کشته و ۴۸ نفر زخمی شدند، آن‌ وقت شهردار لندن می‌گوید دلیلی برای هراس نیست!»

سخنگوی «صادق خان» در پاسخ به این اظهارنظر ترامپ گفت: «شهردار، کارهایی مهم‌تر از پاسخ دادن به توئیت‌های دونالد ترامپ دارد؛ توئیت‌هایی که بر اساس اطلاعات دقیقی نوشته نشده است.»

با گذشت یک روز از این فعل و انفعالات، رئیس‌جمهور آمریکا اما انگار دست بردار نیست.

ترامپ باز هم با رجوع به توئیتر، به شهردار لندن حمله لفظی کرد.

او نوشت: «بهانه صادق خان شهردار لندن که باید در بیانیه‌اش درباره اینکه "هیچ دلیلی برای هراس نیست"، بیشتر و سریعتر فکر کند، رقت‌انگیز است. رسانه‌های جریان اصلی سخت در تلاشند تا (اظهارنظر صادق خان را به افکار عمومی) بقبولانند».

ترامپ کینه دیرینه‌ای از صادق خان دارد و بارها به او حمله کرده است. خان در طول رقابت‌های انتخاباتی آمریکا علیه ترامپ صحبت کرده و بعدها خواستار ممانعت از ورودی وی به انگلستان شده بود.