ترامپ قصد دارد "رابرت مولر" را اخراج کند

 "کریستوفر رودی"، یکی از دوستان قدیمی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: رئیس جمهور تصمیم دارد "رابرت مولر"، مسئول بخش تحقیقات اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را اخراج کند.

 

وی در گفتگو با شبکه "پی بی اس" اعلام کرد: من فکر می کنم او در نظر دارد به کار رابرت مولر پایان دهد. او به این مسئله فکر می کند.

 

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور هم در این خصوص گفت: دونالد ترامپ در تلاش است اقدامی مثل اخراج رابرت مولر را انجام دهد. اما همه به او توصیه کرده اند که چنین کاری را انجام ندهد.

 

این درحالیست که "شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: آقای رودی تاکنون در خصوص این مسئله با رئیس جمهور صحبتی نکرده است. درباره چنین مسئله مهمی فقط رئیس جمهور و وکلای مدافع وی می توانند اظهارنظر کنند.

 

سارا هوکابی، یکی دیگر از سخنگویان کاخ سفید گفت: "کریستوفر چنین حرفی را برای خودش گفته است."

 

کریستوفر رودی این اظهارات را در یک مصاحبه تلویزیونی مطرح کرد و گفت: به نظر من اخراج مولر یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

 

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد: این یک فاجعه خواهد بود. هیچ دلیلی وجود ندارد که مولر اخراج شود. او چه کار کرده است که باید اخراج شود؟

 

رابرت مولر در سال 2001 از سوی جورج دبلیو بوش به عنوان رئیس اف بی آی انتخاب شد و تا سال 2013 در همین سمت خدمت کرد. پس از آن به عنوان رئیس بخش تحقیقات اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.