دونالد ترامپ قصد اخراج رابرت مولر را ندارد

 کاخ سفید روز گذشته (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه قصد ندارد رابرت مولر، مسئول بخش تحقیقات اف بی آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را اخراج کند.»

 

«شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت: با وجود اینکه دونالد ترامپ اختیارات لازم برای برکنار کردن رابرت مولر دارد، قصد ندارد چنین کاری را انجام دهد.

 

دونالد ترامپ در مصاحبه روز جمعه با فاکس نیوز در خصوص ارتباط نزدیک «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی و رابرت مولر ابراز نگرانی کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه گفت: رابرت مولر دوستی بسیار نزدیکی با جیمز کومی دارد که این مسئله مشکل‌ساز خواهد شد.

از حدود یک ماه و نیم پیش که دونالد ترامپ جیمز کومی را اخراج کرد، انتقادها علیه وی بالا گرفت. جیمز کومی مسئولیت رسیدگی به پرونده ارتباط تیم دونالد ترامپ با مقامات روس را بر عهده داشت. برخی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ برای متوقف کردند این پرونده، جیمز کومی را اخراج کرد.

این درحالیست که دونالد ترامپ چند روز پیش هم در حساب توییتر خود نوشت که باور نمی کند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور باید جلوی آن را می گرفته است.