قطر با حمایت ایران و ترکیه مقابل تحریم‌های عربستان ایستاد

پایگاه خبری «ریپابلیک» گزارش داد که با وجود اینکه بیش از یک ماه از تحریم قطر از سوی 4 کشور عربی می‌گذرد اما هیچ نشانی از بحران در این کشور دیده نمی‌شود و فروشگاه‌های این کشور با مواد غذایی ایران و ترکیه پر شده است.

ریپابلیک نوشت: بیش از یک ماه از تحریم قطر می‌گذرد اما در هتل‌های مجلل و فروشگا‌ه‌های دوحه بحران دیده نشده و مواد غذایی، گوشت و لبنیات وارد شده از ترکیه و اروپا فروشگاه‌های این کشور را پر کرده و تنها در ماه گذشته حدود چهر هزار و سیصد خودرو و تعداد زیادی دام از استرالیا وارد کرده است.

این پایگاه خبری به نقل از یک شهروند قطری نوشت: ما هیچ‌گونه تفاوتی احساس نمی‌کنیم و همه‌جا همچنان جشن برپا است.

در ادامه این گزارش چنین آمده است: اگر کشورهای عربی قصد داشتند تغییری در دولت قطر ایجاد کنند به نظر می‌رسد که با حمایت گسترده مردم قطر از «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»  این امید از بین رفته و بر روی خودروها و بیلبوردهای این کشور این جملات دیده می‌شود: همه ما تمیم هستیم، همه ما قطر هستیم.

ریپابلیک نوشت: بلافاصله بعد از تحریم قطر از سوی کشورهای عربی، ایران و ترکیه در راستای پر کردن خلأ ناشی از این تحریم وارد عمل شدند و اکنون به جای برندهای لبنیات عربستان محصولات ترکیه در قطر جایگزین شده‌اند.

این پایگاه خبری افزود: یکی از دلایلی که چهار کشور عربی قطر را تحریم کردند روابط این کشور با ایران بوده اما اینجا نیز تحریم‌ها علیه قطر نتیجه عکس داده و ایران حریم هوایی خود را در اختیار قطر قرار داده تا بتواند از این تحریم‌ها رهایی یابد.

ریپابلیک در پایان نوشت: اقدامات پیشین قطر در راستای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در مناطق بیایانی نیز موجب شده است تا بحران مواد غذایی در این کشور از میان برود؛ علیرغم وجود آب و هوای خشک کشاورزان روش‌های تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ارگانیک را به کار برده و بسیاری از محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند.