31 درصد آمریکائی‌ها قطر را دشمن می‌دانند

نظرسنجی مشترک روزنامه «عرب نیوز» و  موسسه «یو گاو» نشان داد تنها 27 درصد آمریکایی‌ها قطر را «دوست» یا «متحد» واشنگتن می‌دانند.

به نوشته روزنامه عربستانی «عرب نیوز» این بررسی با مشارکت 2263 هزار شهروند آمریکایی در جولای انجام شد و در آن مشخص گردید که 31 درصد قطر را به عنوان کشور «غیردوست» یا «دشمن« در نظر گرفتند در حالی‌که 43 درصد یا اطلاعی از این مسئله نداشتند یا نمی‌دانستند که چگونه  روابط با دوحه را طبقه بندی نمایند.

بر این اساس، این نظرسنجی در مورد چگونگی دیدگاه آمریکا درباره بحران قطر و شکاف دیپلماتیک بین دوحه و عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین انجام شد.

در این نظرسنجی مشخص شد که 71 درصد آمریکایی‌ها به این بحران ‌دیپلماتیک آگاهی دارند.

عرب نیوز نوشت که در این نظرسنجی همچنین مشخص شد برخی درک خوبی از دلایل این بحران دارند به طوری‌که  67 درصد قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین به دنبال سنجش افکار عمومی در مورد پایگاه نظامی  آمریکا در قطر بود.

در حال حاضر بیش از 11000 نیروی  آمریکایی در پایگاه هوایی «العدید» مستقر است. با این حال، 49 درصد آمریکایی‌ها می گویند مطمئن نیستند که ماندن در این پایگاه بهترین گزینه است ، در حالی که 20 درصد بر این باورند این پایگاه بهتر است به جایی دیگر منتقل شود.

تنها 31 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که این پایگاه باید در قطر بماند.