انتقاد شدید وزیر امور خارجه اتریش به اردوغان

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش انتقاد شدیدی به "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه وارد کرده و تاکید کرد که وی این کشور را در یک مسیر غلط و خطرناک سوق می دهد.

وی اردوغان را به داشتن رویکردی دیکتاتوری متهم کرده و گفت: برخورد اردوغان با منتقدان، افکار مختلف و اقلیت ها کاملا غیر قابل قبول است. اردوغان خصلت های دیکتاتوری را از خود نشان می دهد.

کورس که در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" سخن می گفت به مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اشاره کرده و اظهار داشت که حتی اگر آنکارا تا سال 2023 برای عضویت در اتحادیه اروپا تلاش کند این اتفاق نخواهد افتاد. اروپاییان می دانند که در سال 2023 تاسیس جمهوری ترکیه صد ساله خواهد شد.

وی افزود: ما باید این مسئله را آشکارا مشخص کنیم که این کشورهمواره از اروپا دورتر می شود و تاثیرات اقتصادی این رویکرد برای هر دو طرف غیر منتظره خواهد بود و در ضمن عضویت چنین کشوری در اتحادیه اروپا شایستگی پذیرش اروپا را مختل می کند.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین از موضع صدر اعظم آلمان که گسترش اتحادیه گمرکی با آنکارا را در حال حاضر رد کرده است حمایت کرده و گفت: این گونه که در حال حاضر حقوق بشر و ارزش های اساسی دموکراسی در ترکیه نقض می شود تعمیق اتحادیه گمرکی با این کشور کاملا غیر واقع بینانه است.