آمادگی حشدالشعبی برای مشارکت در عملیات آزادسازی الحویجه

 علی الحسینی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق روز جمعه بر آمادگی این نیروها برای مشارکت در عملیات آزادسازی الحویجه در استان کرکوک تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تروریست‌های داعشی فقط دو گزینه تسلیم شدن یا مرگ را در اختیار دارند، تاکید کرد که هیچ گفتگویی با این تروریست‌ها یا کسانی که دستشان به خون مردم عراق آلوده است صورت نخواهد گرفت.

الحسینی افزود: ما می‌خواهیم هموطنان خود در شهرستان الحویجه را از لوث تروریست‌های داعشی که ده‌ها نفر را اعدام کردند و این اوضاع دشوار انسانی را در این شهرستان به وجود آوردند، آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود عملیات آزادسازی الحویجه بعد از ایام عید سعید قربان آغاز شود، پیش‌بینی کرد که عملیات آزادسازی الحویجه از لوث گروه تروریستی داعش سریع و برق آسا باشد.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که یگان‌های داوطلب مردمی حرکت به سمت محورهای خود را آغاز کرده‌اند.

شهرستان الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک واقع شده و نواحی آن همچنان تحت اشغال تروریست‌های داعشی است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرده بود که هدف آینده نیروهای عراقی در مبارزه با گروه تروریستی داعش بعد از بازپس گیری تلعفر آزادسازی شهرستان الحویجه در شمال عراق است.

 احمد الاسدی سخنگوی هیئت حشدالشعبی عراق نیز گفته بود که بعد از آزادسازی تلعفر، نبرد بازپس‌گیری الحویجه و در مرحله بعدی آزادسازی مناطق غربی استان الانبار آغاز می‌شود.