هدیه هیدروژنی کره شمالی به آمریکا!

نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در سخنان خود در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرد: "اقدامات اخیر کشور من جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)، که در دفاع از خود انجام شد، یک بسته هدیه است که مخاطب آن فقط آمریکاست."

وی همچنین هشدار داد اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به فشار علیه پیونگ‌یانگ ادامه دهد،‌ کشورش هدایای بیشتری به او تقدیم خواهد کرد.

پیونگ‌یانگ اخیرا یک بمب هیدروژنی پیشرفته را با موفقیت آزمایش کرده است. مقامات پیونگ‌یانگ می‌گویند این بمب قابل جاسازی در موشک‌های بالستیک قاره‌پیماست. این آزمایش کره شمالی خشم مقامات آمریکایی و سران جهان را برانگیخته است. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه یک نشست فوق‌العاده در این خصوص تشکیل داد. ترامپ نیز در یک پیام توییتری هشدار داد واشنگتن در حال بررسی قطع روابط اقتصادی با شرکای تجاری پیونگ یانگ است. تهدید ترامپ واکنش شدید چین را به دنبال داشت.

اظهارات و اقدامات خصمانه دولت جدید آمریکا و افزایش تحرکات نظامی واشنگتن در شبه جزیره کره که باعث تشدید آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی شده، نگرانی‌ جامعه بین‌الملل را درباره وقوع جنگی تمام‌عیار در جهان به دنبال داشته است.