پیوستن ۱۰ نیروی امنیتی افغان به طالبان

شش نیروی خیزش مردمی و پلیس محلی در شهرستان‌های قیصار و پشتونکوت ولایت فاریاب در شمال غرب افغانستان به گروه طالبان پیوستند.

«رحمت‌الله قیصاری» فرماندار شهرستان قیصار گفت: شب گذشته چهار پلیس محلی افغان همراه با سلاح و تجهیزات نظامی خود در منطقه «بوراغان» به گروه طالبان پیوستند.

از سوی دیگر، «محمدنعیم» فرمانده نیروهای خیزش مردمی در شهرستان پشتونکوت در ولایت فاریاب نیز از پیوستن شش تن از نیروهای خیزش مردمی به گروه طالبان در این شهرستان خبر داد.

وی افزود که این نیروها شب گذشته در منطقه «زاغان» این شهرستان به طالبان پیوسته و مقداری از تسلیحات نیروهای افغان را نیز با خود برده‌اند.

«عبدالرحیم ازبک اوغلی» فرمانده پلیس قیصار نیز این موضوع را تائید کرده است.

فرمانده پلیس فیصار اظهار داشت: دو روز قبل منطقه زاغان به تصرف گروه طالبان درآمد و فرمانده نیروهای خیزش مردمی نیز با فرماندهان محلی طالبان در تماس بودند.

هفته گذشته نیز فرماندار قیصار گفته بود که هشت پلیس محلی با تجهیزاتی از قبیل تیربار، راکت‌انداز، کلاشنیکف و بیشتر از 5 هزار گلوله به طالبان پیوسته‌اند.

پیش از این در شهرستان پشتونکوت ولایت فاریاب نیز یک فرمانده نیروهای خیزش مردمی همراه با 100 نفر از نیروهای خود به طالبان پیوسته بود.

پیوستن سربازان افغان به گروه طالبان از چالش‌های بزرگ حکومت افغانستان است.

سال گذشته نیز در جریان عملیات بهاری طالبان بیش از هزار سرباز افغان به این گروه پیوستند که صدها نفر از این سربازان از ولایت‌های ارزگان و هلمند بودند.