ترامپ از اقدام تحقیرآمیز خود در پورتوریکو دفاع کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، رفتار مضحک اخیر خود در کمک‌رسانی به توفان زدگان پورتوریکو را که دستمال کاغذی های لوله ای را به سمت جمعیت مردم پرتاب می کرد، توجیه کرد.

او  روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با «مایک هاکبی»، فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از تهیه‌کنندگان شبکه فاکس نیوز، اعلام کرد که پوشش رسانه ها از سفر من به منطقه پورتوریکو پس از توفان ماریا بسیار ناعادلانه بوده است. آنها از لحظه ای که من دستمال کاغذی ها را به سمت مردم پرتاب می کردم، سوءاستفاده کردند.

ترامپ در توجیه اقدام تحقیرآمیز خود افزود: این دستمال کاغذی های نرم و زیبا روی میز بود و من وارد شدم و در مقابلم جمعیت زیادی از مردم حضور داشتند. آنها فریاد می زدند و همه جا مملو از عشق بود. من از این وضع لذت می بردم و مردم هم لذت می بردند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «مردم فریاد می زدند آن را برای من پرتاب کن. برای من پرتاب کن رئیس جمهور. اما روز بعد گفتند که این کار بی احترامی به مردم بود.»

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا ترامپ، سه شنبه هفته گذشته به منطقه توفان زده پورتوریکو سفر کردند. اما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با جمعیت مردمی که در یک کلیسا جمع شده بودند، رفتار عجیبی از خود نشان داد. وی دستمال کاغذی های لوله ای را مانند توپ بسکتبال به سمت جمعیت مردم پرتاب کرد. رئیس جمهور این کار مضحک را چند بار هم تکرار کرد و حتی یکی از بسته‌های دستمال کاغذی به روی زمین افتاد.

ترامپ اقدام تحقیرآمیز خود در پورتوریکو را چگونه توجیه کرد؟

ترامپ اقدام تحقیرآمیز خود در پورتوریکو را چگونه توجیه کرد؟

ترامپ اقدام تحقیرآمیز خود در پورتوریکو را چگونه توجیه کرد؟

توفان ماریا حدود دو هفته پیش جزیره پورتوریکو را در نوردید. بنابر اعلام فرماندار پورتوریکو، تعداد قربانیان این توفان سهمگین به 34 نفر رسیده است. در برخی مناطق پورتوریکو مردم همچنان بدون داشتن برق زندگی خود را می گذرانند و برخی از آنها حتی به آب آشامیدنی سالم هم دسترسی ندارند.

رئیس جمهور آمریکا به دلیل کم کاری در امداد رسانی به مردم توفان زده پورتوریکو بارها از سوی رسانه ها و همینطور مقامات مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است. وی به مردم پورتوریکو گفته است که این «اخبار جعلی» را به هیچ وجه باور نکنند.

دونالد ترامپ که قبول ندارد در خصوص موضوع توفان ماریا کم کاری کرده است، پیشتر اعلام کرد: در پورتوریکو خوب عمل کرده ایم و پیشرفت قابل توجهی در این منطقه حاصل شده است.