هشدار دادستان نیویورک به ترامپ

 «پریت بارارا»، دادستان سابق نیویورک، یکی از 46 دادستان منصوب شده «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، بود که با ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید از این سمت برکنار شد.

«بارارا» در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان هشدار داد «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیق درباره پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا، به دقت در حال بررسی واکنش ترامپ به اتهامات مطرح شده در این پرونده است.

«بارارا» در این باره گفت: قلدری ترامپ در مقابل شاهدان پرونده در نهایت کار دست او می دهد. این موضوع می تواند مشکل حقوقی جدی برای رئیس جمهور به بار آورد. من در حال مطالعه و بررسی رفتارهای ترامپ و برخی واکنش های او در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 هستم که می توانند در آینده علیه وی در دادگاه مورد استفاده قرار گیرند، زیرا می دانم رابرت مولر نیز دقیقا همین کار را می کند. او با این گونه رفتارها در حال مخابره پیام هایی به دیگر متهمان و حتی شاهدان پرونده است.

«بارارا» در ادامه افزود: اینطور برداشت می شود که ترامپ در حال ارسال پیامی تهدید آمیز به کسانی است که به نوعی درگیر پرونده مداخله روسیه هستند و از آنها می خواهد دهان خود را بسته نگه دارند. این نوع اقدامات در مسائل حقوقی به تلاش برای ممانعت از پیش برد پرونده قضائی تعبیر می شود و دارای پیگرد قانونی است. حتی اگر وی بخواهد از قدرت اختیار خود برای عفو دوستان و نزدیکانش نیز استفاده کند، تمام اعمالش زیر نظر گرفته می شود.

پس از آنکه رابرت مولر روز شنبه اولین اتهام را در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهور آمریکا مطرح کرد، ترامپ با حالتی دستپاچه چندین توییت منتشر کرد و تحقیقات درباره احتمال تبانی ستاد مبارزات انتخاباتی خود را با کرملین ساختگی خواند. وی این کار را سیاستی شرورانه و حمله ای از جانب حزب دموکرات علیه جمهوری خواهان توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در یک توییت مدعی شد فقدان تحقیقات درباره کلینتون، منجر به تشکیل پرونده ای جعلی شد و حالا دموکرات ها به تبانی ساختگی ترامپ و روسیه چشم دوخته اند که هرگز وجود خارجی نداشت.

ترامپ در یک توییت دیگر نوشت اینکه مولر محکومیت افرادی را در پرونده تحقیقات مداخله روسیه درست زمانی مطرح می کند که جمهوری خواهان مشغول تصمیم گیری درمورد طرح اصلاح مالیاتی آمریکا هستند، به هیچ عنوان تصادفی نیست.