پایگاه قطری راز بزرگ آل سعود را فاش کرد!

پایگاه قطری عربی 21 اعلام کرد طبق اطلاعاتی که از سوی برخی منابع در ریاض در اختیار این پایگاه قرار گرفته، عربستان شاهد موجی از کوچ و فرار دسته جمعی خانواده های تجار و شاهزادگان سعودی، چه آنهایی که هم اکنون در بازداشت هستند، و چه آنهایی که بیم بازداشتشان در روزهای آینده می رود، است.

طبق برآورد این پایگاه، شمار افراد خاندان حاکم در عربستان مابین بیست تا سی هزار نفر است که تعداد زیادی از آنها نگران هستند هر لحظه بازداشت شوند؛ خصوصا آنهایی که پیشتر سابقه مخالفت یا انتقاد از محمد بن سلمان را داشته اند.

عربی 21 در ادامه اعلام کرد طبق اطلاعات بدست آمده، شماری از شاهزادگان موفق به ترک خاک عربستان شده اند؛ اما شمار زیادی از آنها نتوانسته اند خاک این کشور را ترک کنند؛ چرا که اجازه سفر هر کدام از شاهزادگان ماه هاست باید با موافقت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گیرد. همچنین طبق این اطلاعات، تعداد زیادی از افرادی که موفق به ترک خاک عربستان شده اند، از خانواده ها و فرزندان شاهزادگان و تجاری هستند که در فهرست افرادی که ممنوعیت سفر دارند، یا نیازمند موافقت ولیعهد هستند، قرار ندارند.

گفتنی است در سلسله بازداشت هایی که در عربستان اتفاق افتاده، 11 شاهزاده، 5 وزیر و بیش از 30 تاجر تنها در یک شب و بعد از کمتر از یک ساعت از تشکیل هیئتی به ریاست محمد بن سلمان برای انجام تحقیقات در خصوص پرونده های فساد در عربستان دستگیر شدند.