مشاور ترامپ: منفعت جهانی در استفاده از سوخت های فسیلی است

دیوید بنکس مشاور ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: منفعت جهانی در این است که از سوخت‌های فسیلی استفاده شود.

بنکس در نشست تغییرات آب و هوایی در شهر بن آلمان اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا گفته است از پیمان پاریس خارج می‌شود مگر اینکه شروط مناسبی برای مذاکره مجدد بر سر آن تشخیص داده شود. من می‌خواهم درباره واقعیت‌های سیستم انرژی جهانی صحبت کنیم و جزئیاتی را از جانب آمریکا در این باره بیان کنم. اجازه بدهید که اطلاعاتی را در این باره در اختیار شما قرار دهم. طرح‌های آژانس بین المللی انرژی از افزایش سی درصدی درخواست برای انرژی در جهان برای سال دو هزار چهل حکایت دارد.

وی افزود: در حال حاضر پانصد میلیون نفر در جهان به انرژی برق دسترسی ندارند. هزار و ششصد نیروگاه در شصت و دو کشور جهان در حال ساخت یا در برنامه ساخت قرار دارند. این نیروگاه‌ها از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده می‌کنند. در جنوب شرقی آسیا برای مثال سهم تولید برق با استفاده از زغال سنگ از سی و دو درصد در سال دو هزار و چهارده به پنجاه درصد در سال دو هزار و چهل رسیده است. درخواست برای گاز طبیعی در سطح جهان به میزان پنجاه درصد تا سال دو هزار و چهل افزایش پیدا خواهد کرد. بدون شک سوخت‌های فسیلی همچنان به کار گرفته خواهند شد و ما باید بگوییم که منفعت جهانی در این است که از سوخت‌های فسیلی استفاده شود و این سوخت‌ها تا حد ممکن پاک و موثر هستند.

مشاور آب و هوایی ترامپ گفت: ما هم اکنون می‌گوییم که سوخت‌های فسیلی تنها راه پیش رو هستند. سوخت‌های تجدید پذیر آینده‌ای روشن دارند و آن‌ها نقشی مهم در پیشرفت جهان و به طور ویژه در جا‌هایی که شبکه‌های انتقال برق پیشرفت نکرده اند ایفا می‌کنند. استفاده از انرژی باد و خورشید در این مکان‌ها مطمئن‌تر هستند. به هر حال ما به پیشرفت فناوری در ذخیره و انتقال انرژی‌های تجدید پذیر نیازمندیم. ما به نوآوری‌هایی نیازمندیم تا به ما اجازه بدهد که انرژی‌های تجدیدپذیر حقیقتا رقابتی شوند و قابل ذخیره باشند. تا زمانیکه این نوآوری‌ها محقق نشوند تضمین استفاده از انرژی خورشید و باد در کشور‌های فقیر تنها یک تصور ساده لوحانه است.