افزایش چشمگیر نرخ رشد اقتصادی هند در ده سال آینده

شرکت خدمات مالی آمریکایی «مریل لینچ» پیش‌بینی کرد هند در ده سال آینده با پشت سر گذاشتن ژاپن به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و جایگاه این کشور را در فهرست رتبه‌بندی‌ کشورها براساس «تولید ناخالص داخلی» از آن خود خواهد کرد.

این گزارش می افزاید دهلی نو تا سال 2019 میلادی نیز به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. براساس این گزارش، هند با پشت سر گذاشتن برزیل و روسیه در حال تبدیل شدن به دومین اقتصاد بزرگ در میان کشورهای عضو گروه مینسک پس از چین است. این کشور همچنین قصد دارد تا سال 2019 میلادی با پشت سر گذاشتن فرانسه و انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

گزارش مریل لینچ می افزاید هند تا سال 2028 میلادی با پشت سر گذاشتن آلمان و ژاپن در فهرست رتبه‌بندی‌ کشورها براساس «تولید ناخالص داخلی»، به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. این بدان معناست که در ده سال آینده، نرخ رشد اقتصادی این کشور (بر مبنای تولید ناخالص داخلی) به ده درصد خواهد رسید. این گزارش نرخ رشد اقتصادی ژاپن را 1.6 درصد پیش بینی کرده است.

در این گزارش از سه فاکتور کاهش نسبت وابستگی، افزایش بلوغ مالی و همچنین افزایش درآمدها و قدرت خرید به عنوان سه دلیل بالا رفتن نرخ رشد اقتصادی این کشور نام برده شده است.