وکیل احمد شفیق دسترسی به موکل خود را خواستار شد

وکیل احمد شفیق نخست وزیر پیشین مصر و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهور آینده این کشور روز یکشنبه دسترسی به موکل خود را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد شفیق از امارات اخراج و به کشورش بازگشته است. یک مقام فرودگاهی در مصر اعلام کرد وی روز شنبه وارد قاهره شد، اما تاکنون اثری از وی مشاهده نشده است. دستیاران شفیق مدعی شده بودند مقامات امارات؛ او را با یک فروند جت اختصاصی بازگردانده اند.

دینا عدلی وکیل شفیق در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد این ژنرال سابق ارتش مصر که از سال ۲۰۱۲ خارج از این کشور زندگی کرده است پس از آنکه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر اعلام کرد مجبور به ترک این کشور خلیج فارس شد. وی افزود: «این ژنرال سابق مصری تاکنون با من تماس برقرار نکرده است و من نیز برای ملاقات با او احضار نشده ام.»

عدلی به نقل از گزارش رسانه‌ها اعلام کرد شفیق وارد مصر شده است و در هتلی در قاهره اقامت دارد. وی از مقامات مصر خواست به او اجازه دهند با موکل خود ملاقات و تایید کند آیا شفیق واقعا وارد مصر شده است یا خیر. یکی از بستگان شفیق در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هیچ اطلاعی از او نداریم».

شفیق پیشتر با ادعای اینکه مقامات اماراتی اجازه نمی‌دهند وی پس از اعلام تصمیم خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر، از امارات عربی متحده خارج شود، باعث عصبانیت مقامات این کشور شد. یکی از دستیاران شفیق گفت: مقامات امارات او را از خانه اش منتقل و سوار هواپیمایی اختصاصی کردند و به وی گفتند به قاهره باز می‌گردد، زیرا آن‌ها فقط می‌توانند وی را به کشورش اخراج کنند.

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده (وام) نیز اعلام کرد شفیق این کشور را به مقصد مصر ترک کرده است، اما به این مسئله اشاره نکرد که او اخراج شده است. عدلی در صفحه فیسبوک خود نوشت شفیق می‌خواسته است امارات عربی متحده را به مقصد فرانسه ترک کند، اما سپس به او گفتند به جای فرانسه به مصر می‌رود.